• cheeseman

    Har våran granne parat ihop våra hundar i smyg??

    Hej!

    Vi har en okastrerad hanhund på 2 år, en shihtzu-dvärgpudel blandning.

    Vi har en granne som har en tik som är 4 år, och samma blandras som våran. Har fått väldigt bra kontakt med henne, och vi brukar hjälpas åt med att passa varandras hundar fram och tillbaka, och det har funkat hur bra som helst!

    I helgen sa grannen att hon gärna hjälper till med att gå några lite ordentligare lunchpromenader med bägge hundarna, för att underlätta för mig då jag har mycket på jobbet (jobbar förövrigt hemifrån). Blev väldigt tacksam och tackade ja till erbjudandet. 

    Hon var ute med hundarna i ca 1-1,5h både igår vid lunch, och idag vid lunch. Tyckte detta var ganska länge, då hon vanligtvis brukat gå ca 30 min med hundarna när hon hjälpt oss. Sedan så upptäckte jag ganska snabbt att våran hanhund var väldigt kletig runt sitt kön. Håret hade liksom curlat ihop sig till små "tovor", med lite kletigt gojs, som sedan smulade sönder mellan fingrarna. Jag och frun duschade honom igår och tänkte inte mer på det.

    Men idag när exakt samma fenomen hände igen, när det aldrig hänt förut, så blev vi väldigt fundersamma. Samma klet runt könet som smular mellan fingrarna. Plötsligt slog det mig att det kan vara sperma från hunden? Är nu väldigt stressad och vill ta upp detta med grannen, men vet inte vad jag ska säga.

    Det hör även till historien att hon för ca 1 år sedan fick valpar ihop med sin sons hund. Hennes plan har varit att skaffa valpar igen, och just nu löper hennes tik. Däremot har hon och hennes son bråkat och sagt upp kontakten med varandra, så några valpar kommer det inte att bli.

    Kan det vara så att min granne parat ihop våra hundar i smyg??

  • Svar på tråden Har våran granne parat ihop våra hundar i smyg??
  • Magical

    Eller så har väl hundarna busat lite på egen hand. 

  • cheeseman
    Magical skrev 2023-11-22 14:41:59 följande:

    Eller så har väl hundarna busat lite på egen hand. 


    Kan tillägga att hon kan vara lurig som attan med andra grejer. Hon brukar aldrig ha dom utan uppsyn, och i detta fallet så passade hon inte hunden hemma hos sig, utan gick bara en promenad. Därför det känns lite märkligt!
  • gabi1969

    Om tiken är dräktig och syftet är att din granne ska tjäna pengar så kräv satt du får betalt du också. Brukar det inte vara att hanens ägare ska få vad en valp kostar. 

  • CitroneIIa
    cheeseman skrev 2023-11-22 14:41:10 följande:
    Det hör även till historien att hon för ca 1 år sedan fick valpar ihop med sin sons hund.
    Men fy!
  • Betty Boop

    Varför tyckte ni att det var en bra idé att låta er okastrerade hanhund gå på promenad med en löptik??

Svar på tråden Har våran granne parat ihop våra hundar i smyg??