• bullmamman2

    Hur skulle ni göra ?

    Min son går i klass 2, för två veckor sedan när jag skulle hämta honom från skolan så kommer det en kille till och säger att han och min son vill leja och frågar om han kan följa med och han får göra det.

    min son sa sedan att de inte alls pratat om detta och att han inte visste om att han skulle fråga, det här är ett barn som han inte brukar umgås med på skolan då han enligt min son inte alls är snäll och slåss, skriker och aldrig sköter sig.

    jag gissar att barnet har någon form av diagnos för han var extremt krävande att ha hemma hos oss, jag fick ha ständig uppsyn och han klarade aldrig av att sitta stilla mer än några minuter Han var i köksskåpen för att leta något att äta och slet fram saker han ville ha och åt upp allt så mina barn knappt fick något, han ville bara leka våldsamma lekar och det blev bråk flera gånger för att nämna något. jag har en 1 åring också som behöver kollas.

    Nu har mamman börjat fråga om när de kan ses igen och min son vill inte leka med detta barn och jag vet inte hur jag ska göra. Jag vill självklart inte tvinga min son att leka med någon som han inte vill leka med men samtidigt tycker jag synd om det andra barnet också som verkligen verkar vilja leka med mitt barn.

    Vad skulle ni göra och säga till mamman?

  • Svar på tråden Hur skulle ni göra ?
  • Jemp

    Det hade jag också gjort. Sen hade jag luskat lite (frågat mitt barn) om det stökiga barnet har några andra kompisar. Men är lite osäker på hur jag gjort om han inte har det.

Svar på tråden Hur skulle ni göra ?