• MrsHoppas

    Ingen temphöjning = ingen ÄL?

    Heeej, hoppas på att någon kan svara! Bifogar bild också på min kurva. 

    Fick positivt ÄL test 17e november, men har fortfarande inte haft någon temphöjning. Är det kört då? Rynkar på näsan

    Tar samma tid varje morgon innan jag gått upp.

  • Svar på tråden Ingen temphöjning = ingen ÄL?
  • MrsHoppas

    Någon som vet? 
    Läste på någon engelsk sida att många får temp höjning först två dagar efter ÄL.. stämmer det tro? 

  • Anonym (Tyvärr)
    MrsHoppas skrev 2023-11-21 13:05:46 följande:

    Någon som vet? 
    Läste på någon engelsk sida att många får temp höjning först två dagar efter ÄL.. stämmer det tro? 


    Tempen ska höjas för att du ska ha haft ÄL, ja. Oftast släpper ägget inom 48h från positivt test. Det betyder att du senast borde få en temphöjning den tredje dagen efter positivt test, så på din kurva ser det inte ut som du haft ÄL. 

    Det kan ju vara så att ägget försökte släppa men inte kunde. 
  • Anonym (Jag tror drt)

    Tempen måste höjas för att ägglossningen ska bekräftas.
    men i mitt fall kommer temperaturhöjningen först 4 dagar efter positivt LH-test. 

  • MrsHoppas
    Anonym (Jag tror drt) skrev 2023-11-21 15:49:36 följande:

    Tempen måste höjas för att ägglossningen ska bekräftas.
    men i mitt fall kommer temperaturhöjningen först 4 dagar efter positivt LH-test. 


    Tack för svar! Får hoppas att det är samma för mig..
  • Anonym (M)

    Jag har fått positiva ÄL-test men väldigt liten temphöjning, ibland ingen alls. Så jag har inte ägglossat särskilt väl tidigare. Kroppen försöker ägglossa men orkar inte hela vägen fram. Men den kanske provar igen. Det har också hänt för mig flera gånger att kroppen gör ett nytt försök och så får jag positivt ÄL-test igen och sen kommer en höjning i temp. 

  • MrsHoppas
    Anonym (M) skrev 2023-11-22 10:48:13 följande:

    Jag har fått positiva ÄL-test men väldigt liten temphöjning, ibland ingen alls. Så jag har inte ägglossat särskilt väl tidigare. Kroppen försöker ägglossa men orkar inte hela vägen fram. Men den kanske provar igen. Det har också hänt för mig flera gånger att kroppen gör ett nytt försök och så får jag positivt ÄL-test igen och sen kommer en höjning i temp. 


    Okej jag får hoppas på att livmodern testar igen då! Håller sig Tempen låg tills den lyckas ägglossa då? 
  • MrsHoppas

    Idag, en vecka efter positivt ÄL test kom temphöjningen 😅 från 36,3 i flera dagar till nu 36,7. Hoppas den håller i sig! 

  • MrsHoppas
    Anonym (Jag tror drt) skrev 2023-11-27 22:42:13 följande:

    Vad kul! Hur har det gått?


    Det går sådär haha.. 😅 min temp gick ner igen efter höjningen och så nu upp igen.. Så jag har ingen aning om när min ÄL är.. 
  • Anonym (Jag tror drt)

    Men vad märkligt! Jag vet inte vad det kan bero på. 


    hur har det gått?

  • MrsHoppas
    Anonym (Jag tror drt) skrev 2023-12-06 09:25:55 följande:

    Men vad märkligt! Jag vet inte vad det kan bero på. 


    hur har det gått?


    Jag kom fram till att jag tempat för långt ut i munnen, så kan inte lita på min kurva :( från 1/12 har jag börjat tempa rätt vilket ger mer jämna resultat. 

    Vet inte om jag haft ÄL eller inte.. mensen borde dyka upp vilken dag som helst
Svar på tråden Ingen temphöjning = ingen ÄL?