• Hannest90

    Jobb problem!

    Hejsan!

    Är anställd på ett företag där det är mycket skitsnack och dåligt bemötande hos vissa personer. vissa kollegor håller på att bli utbrända pga att några står och pratar skit mer än att jobba och på så sätt lastar över mer jobb till andra.( jag känner mig även lite utbränd)
    För ett bra tag sedan så drog jag och några kollegor på lunch till en restauran där vi började prata lite om en kollega då denne konstant pratar skit och om sig själv. Vi alla var helt enkelt trötta på denne människa och den särbehandling han får av cheferna och jag kräkte ur mig en massa saker om honom, vissa ord va inte snälla. sedan pratade vi om andra kollegor på jobbet( enbart bra saker om dom) några kollegor pratade lite illa om chefen medans jag va tyst( då jag tycker att hon är ok som chef) Några dagar efter lunchen så fick jag veta att någon hade skvallrat till honom och att det bara var jag som hade pratat illa om han, och även illa om andra.
    Nu har jag fått vetat av en kollega att dom kommer att sparka mig Pga att jag pratar Skit om kollegor och chefer och om företaget. Alla på jobbet vet om detta och vissa beter sig hånfullt och slänger ur sig att snart skall vi börja sparka folk osv när jag är i närheten. Jag har inte fått en varning eller något samtal med chefen. Har även hört att dom  börjat leta efter en ersättare som skall ta över min position.


    Jag tycker det är väldigt orättvist och illa behandlat då jag bara Pratat illa om 1 kollega, medan andra pratar skit konstant om andra samt tjafsar/bråkar med kollegor. ingen av dom har fått en varning. Har hört och sett väldigt dåliga bemötande av vissa kollegor även rasistiska saker. 


    Vill gärna ha råd om hur jag skall göra när chefen kommer att vilja ha det där mötet.
    skall jag bara sitta och va tyst och enbart säga att jag kommer kontakta facket och sedan dra därifrån eller skall jag berätta min version samt berätta om vad alla andra kollegor gjort samt all särbehandlingar mm som pågår ?
    hur hade ni gjort om ni va i min situation?

    om jag har tur så kommer dom förhoppningsvis förhandla med mig och ev ge mig x månader lön om jag slutar. 
    Kan absolut tänka mig det men för en bra stor summa då det är svårare att få jobb nu  mm.  Hur mycket kan jag kräva att få?

    är tacksam över all slags tips som kan hjälpa mig!
    (Jag är medlem i facket f.ö)

  • Svar på tråden Jobb problem!
  • Tow2Mater

    Gå och prata med chefen, eller be om ett möte med henne. Det enda du har hört är ju kollegors skvaller.

  • Anonymsen

    Berätta din version och att dom som skvallrat har ju varit med och skvallrat med dig.  så länge inte den påverkar jobbet varför ska han sparka dig tänker jag..

Svar på tråden Jobb problem!