• bebissugen91

    Dagarna efter ägglossning

    Hej!

    När börjar ni räkna dagar efter ägglossning. Jag tänker exempelvis om man vill ta ett graviditetstest på dag äl +8. Börjar man räkna dessa dagar dagen efter positivt äl-test eller när själva äl är över, dvs 2 dagar efter 

  • Svar på tråden Dagarna efter ägglossning
  • Mortiscia80

    Ägglossningen sker bara en enda dag och det är dag noll. Om du har ÄL på måndag så blir tisdag ÄL+1.

    Ett test visar inte positivt den dagen du har ÄL utan dagen innan, i princip.

  • bebissugen91
    Mortiscia80 skrev 2023-11-17 17:38:01 följande:

    Ägglossningen sker bara en enda dag och det är dag noll. Om du har ÄL på måndag så blir tisdag ÄL+1.

    Ett test visar inte positivt den dagen du har ÄL utan dagen innan, i princip.


    Nja, fast ett äl-test kan visa positivt i 2 dygn med. Därför jag blir lite konfunderad när man börjar räkna
  • amiilee

    Folk räknar nog godtyckligt en dag efter LH-peak. Men man kan ju egentligen inte veta säkert att man ägglossat om man inte tempa.. då kan man ju få troligt bekräftat ÄL. Använder NC och utefter det kan jag räkna hur många dagar efter ÄL jag är. Denna gång är det två dagar efter positivt ÄL-test.

Svar på tråden Dagarna efter ägglossning