• Max858

    Jobb hjälper

    Hejsan. 
    Nu behöver jag er hjälp igen. 

    Det har gått ett par månader på jobb nu fast är kommet o allt går bra. Dock så känns det som en kollega försökte få bort mig. Ställer sig frågan varför jag inte får varningar för jag gör missar. O allmänt hackar på mig. Har ni nåt tips hur jag kan tänka? 

    Chefen i detta fallet sa att jag är duktig. Och sålänge hon vet det ärr det ingen fara :D 

  • Svar på tråden Jobb hjälper
  • EFW

    Mitt tips är att du ska tänka att det är hos kollegan problemet ligger och inte hos dig. Varför just du triggar henne vet man ju inte, men oavsett så är det inte hos dig problemet ligger. Så det bästa du kan göra är att inte låta henne kontrollera dig utan låtsas som ingenting. Hon får bära sina egna demoner och ska inte dra in dig i det! (Även om vissa människor mår bra av att andra mår dåligt då de själva mår dåligt)

    Heja dig! 

  • Max858

    Tack för svar. 

    Försöker definitivt släppa detta. Men ibland är det svårt. Nu förra gången hackades det på att ytorna va torkade. Jag hat tagit bilder. Vissade hur det såg ut o va inga problem såg det bra ut. Vet dock för kännedom att det hackas på flera inte bara mig.

  • Poppy 2012

    Fortsätt att göra ett bra jobb, din kollega är avundsjuk på dig. Dokumentera oxå alla dessa påhopp. Det räcker att du skriver ner dem i mobilen, vad som hänt med tid och datum. Kan vara bra att ha ifall chefen skulle fråga.

  • Max858

    Tack för svaret. 

    Problemet är att man blir osäker om man gör ett bra arbete när hon är så på. Då börjar man fundera gör man rätt? Förstår du hur jag tänker? :D 

  • Poppy 2012
    Max858 skrev 2023-11-18 20:38:45 följande:

    Tack för svaret. 

    Problemet är att man blir osäker om man gör ett bra arbete när hon är så på. Då börjar man fundera gör man rätt? Förstår du hur jag tänker? :D 


    Jag förstår precis hur det känns. Men jag tror att du gör ett bra jobb. 
  • Max858

    Tack så innerligt mycket för svar. Får mer bara tänka vi kör låt henne tänka på mig om hon vill. Fattar bara inte varför hon pratar pm varning. Ska man snacka varning så ska det hända nåt allvarligt så va lite små komiskt.

Svar på tråden Jobb hjälper