Så frustrerad
Måste få input och åsikter från er.Jag har sedan tre år träffat en man med ett tidigare barn. Han var 10 skulle precis fylla 11 när jag kom in i bilden. Då kunde han inte knyta skorna, göra sin egen frukost (alltså bre en macka), han åt med händerna alternativt gnagde på hela bitar från gaffeln, stod upp vid bordet. nu har han precis fyllt 13 år, idag är vi sambos och det bara går inte de veckor han är vid oss. Så fort det är pappa vecka få jag panik. Det kladdas med allt i kylen, skitiga toaletter/badrum/köksbord, matrester på golv/soffa. Han äter fortfarande som förr - dock med bestick men matrester runt hela munnen som han sen försöker skicka bort. All tvätt ligger på golvet, ut och in, i högar. Sen finns det heller ingen planering på hur han ska bo då varannan vecka inte fungerar pga pappans jobb. Så han kommer och går som han har lust och lite hur det passar hans morsa. Nu är jag dessutom gravid och mår fruktansvärt dålig, trött och kräks hela tiden. Vilket gör detta ännu värre. Min sambo lyssnar inte och ser inte problemet. Jag tycker något är fel? han har heller aldrig blivit tillsagd/fått konsekvenser av att inte sköta dig så gråter bara man säger att han ska städa upp och börja sköta sig. Han går även i samma kläder i flera dagar, duschar inte och luktar illa. På två veckor hade han använt två par kallingar och ett par strumpor. Han gömmer även smutstvätt under sängen eller lägger tillbaka i byrån, istället för att lägga i tvättkorgen. det sista jag reagerade på var att han leker med ballonger. När man kastar upp i luften och jagar.. snälla hjälp mig att få lite perspektiv!! hur är era 13åringar? Är det här verkligen en normal utveckling när man går på högstadiet i 7-an? Är helt förtvivlad .