• Anonym (Ledsen tjej)

    Sex är just nu det värsta jag vet, vad göra?

    Hej! Jag är en tjej på 21 år som varit tillsammans med min pojkvän i cirka 2,5 år. Till saken hör att vi aldrig haft ett funktionellt sexliv (han är min första) och det har bara blivit värre och värre. Jag har aldrig kunnat njuta av sex då jag känner mig äcklig och skamlig vilket har lett till samlagssmärta som nu alltid är närvarande både vid samlag och bara fingrar/oralsex. Sex känns just nu som det mest ångestfyllda i hela livet och jag har känt så länge nu, i cirka två år. Går till sexolog men blir inte bättre. Jag ?ställer? upp på sex någon gång ibland när det inte gör såpass ont att vi måste avsluta och då väntar jag bara på att det ska vara överstökat. Känns nästan som att jag våldtar mig själv men tycker synd om min kille. Finns det nåt man kan göra eller måste jag helt enkelt acceptera att jag troligtvis inte kan ha ett funktionellt sexliv på länge, om ens någonsin? 

  • Svar på tråden Sex är just nu det värsta jag vet, vad göra?
  • Maac

    Sluta ha sex när du inte vill, du kan förstöra dina känslor inför sex ännu mer, och för resten av livet. Det är inte värt det.

    Vad säger din pojkvän, vill han fast du inte vill? Vet han att du inte vill alls?

    Hur är ert förhållande i övrigt, är du verkligen attraherad av honom? Tycker du om att vara nära honom? Funkar allt bra eller kan det vara bättre för dig att ni gör slut?

    Om allt annat funkar och ni älskar varandra, kan han stå ut med att aldrig mer få ha sex med dig? 

    Kan ni lösa det på så sätt att han får ha sex med andra?

  • FtS70

    Jag tänker att du bör vara öppen mot din partner och fortsätta jobba med dina bekymmer, ta hjälp av vården! Kanske borde sexologen, beroende på kompetens, kompletteras med psykolog. Dina problem är säkert behandlingsbara, men någon snabb lösning är nog inte sannolik. 

  • Anonym (Emmex)

    Låter oerhört jobbig och det känns som att det låst sig helt om du inte kan njuta utan känns som att du våldtar dig själv. Frågan är, känner du dig kåt eller har någon lust överhuvudtaget. Du kanske måste lämna din kille utanför detta helt och börja utforska i hur du känner kring lust. Om du/ni inte fungerar vid sex alls, onanerar du eller på annat sätt får utlopp för en ev. sexualdrift? Är det något annat som hänt som kanske får di att känna olustkänslor istället för lustkänslor. Du är 21 år och klart att du också ska få njuta. 

  • Anonym (Ledsen tjej)
    Anonym (Emmex) skrev 2023-11-09 13:21:53 följande:

    Låter oerhört jobbig och det känns som att det låst sig helt om du inte kan njuta utan känns som att du våldtar dig själv. Frågan är, känner du dig kåt eller har någon lust överhuvudtaget. Du kanske måste lämna din kille utanför detta helt och börja utforska i hur du känner kring lust. Om du/ni inte fungerar vid sex alls, onanerar du eller på annat sätt får utlopp för en ev. sexualdrift? Är det något annat som hänt som kanske får di att känna olustkänslor istället för lustkänslor. Du är 21 år och klart att du också ska få njuta. 


    Jag har i princip ingen sexlust överhuvudtaget. Händer att jag har lust typ en gång i månaden och det är vid ägglossning. Känner mig aldrig kåt eller så annars. Jag skulle dock gärna känna någon slags lust då det känns som en stor del av livet uteblir.
  • Anonym (Ledsen tjej)
    Maac skrev 2023-11-09 12:31:52 följande:

    Sluta ha sex när du inte vill, du kan förstöra dina känslor inför sex ännu mer, och för resten av livet. Det är inte värt det.

    Vad säger din pojkvän, vill han fast du inte vill? Vet han att du inte vill alls?

    Hur är ert förhållande i övrigt, är du verkligen attraherad av honom? Tycker du om att vara nära honom? Funkar allt bra eller kan det vara bättre för dig att ni gör slut?

    Om allt annat funkar och ni älskar varandra, kan han stå ut med att aldrig mer få ha sex med dig? 

    Kan ni lösa det på så sätt att han får ha sex med andra?


    Ska jag vara ärlig så är jag inte attraherad av honom och vill inte ha sex med honom. Den där intensiva förälskelsen man pratar om i början kände aldrig jag och känner mig aldrig tänd på honom eller längtar efter hans beröring. Jag älskar honom såklart som person men känner inte att jag älskar honom som en pojkvän riktigt. Jag har funderat mycket på att göra slut men är så rädd för att bli ensam och att ingen annan ska vilja ha mig.
  • Anonym (D)

    Jag brukar inte föreslå "gör slut" men vafan, du är bara 21, du är inte attraherad av honom, har inte varit kär i honom, du vill inte ha sex med honom och längtar inte efter hans beröring, för bådas skull: gör slut. Du lurar honom och gör våld på dig själv.
    Sen verkar dina problem sitta i huvudet, en psykolog kanske är bättre eftersom du Känner dig äcklig, blir du kvitt hjärnspökena kanske resten kommer av sig självt sen? Vem kan slappna av och bli kåt och våt om man känner sig äcklig liksom?

  • Anonym (Gör slut)
    Anonym (Ledsen tjej) skrev 2023-11-09 14:15:23 följande:
    Ska jag vara ärlig så är jag inte attraherad av honom och vill inte ha sex med honom. Den där intensiva förälskelsen man pratar om i början kände aldrig jag och känner mig aldrig tänd på honom eller längtar efter hans beröring. Jag älskar honom såklart som person men känner inte att jag älskar honom som en pojkvän riktigt. Jag har funderat mycket på att göra slut men är så rädd för att bli ensam och att ingen annan ska vilja ha mig.
    Gör slut - du är 21 år du kommer definitivt att träffa inte bara en utan flera nya killar i livet som kommer tända din lust. Och var snäll mot dig själv, ligg inte med honom när du inte vill, särskilt inte när du mår både fysiskt och psykiskt dåligt av det. Sex när man själv vill och har lust kan vara fantastiskt och du kommer att få uppleva det med rätt person. Kram!
  • Anonym (Emmex)
    Anonym (Ledsen tjej) skrev 2023-11-09 14:12:24 följande:
    Jag har i princip ingen sexlust överhuvudtaget. Händer att jag har lust typ en gång i månaden och det är vid ägglossning. Känner mig aldrig kåt eller så annars. Jag skulle dock gärna känna någon slags lust då det känns som en stor del av livet uteblir.
    Känner du lust någon gång så finns det ändå något att utgå ifrån. Om du inte känner attraktionen som du skrev i något annat inlägg så tror jag inte någon psykolog i världen kan hjälpa dig. Har det dessutom gått så långt att det känns som du våldför dig på dig själv då du ställer upp på samlag så håller jag nog med några andra skribenter här om att göra slut. Du är 21, det kommer aldrig funka ändå så varför vänta på det. Har ni inga barn eller annat så underlättar det beslutet sen får du väl ta dig en funderare på varför du hamnade här så du inte gör det i framtiden igen. Börja söka efter din sexualitet, fundera på vad som tände dig innan du tappade lusten. Lite som att reboota hela systemet. Börja lära sig äta igen. Lycka till
  • Tecum
    Anonym (Ledsen tjej) skrev 2023-11-09 14:15:23 följande:
    Ska jag vara ärlig så är jag inte attraherad av honom och vill inte ha sex med honom. Den där intensiva förälskelsen man pratar om i början kände aldrig jag och känner mig aldrig tänd på honom eller längtar efter hans beröring. Jag älskar honom såklart som person men känner inte att jag älskar honom som en pojkvän riktigt. Jag har funderat mycket på att göra slut men är så rädd för att bli ensam och att ingen annan ska vilja ha mig.
    Där har du svaret, du är inte attraherad och ni passar inte längre ihop. Gör slut snarast och jobba med dina demoner för att få bort din negativa syn på sex. Det kommer aldrig att lyckas så länge du är ihop med honom.

    Du är ung och kommer ha lätt att träffa en kille när du är redo och har de rätta känslorna!
  • Anonym (Xxx)
    Tecum skrev 2023-11-09 17:25:56 följande:
    Där har du svaret, du är inte attraherad och ni passar inte längre ihop. Gör slut snarast och jobba med dina demoner för att få bort din negativa syn på sex. Det kommer aldrig att lyckas så länge du är ihop med honom.

    Du är ung och kommer ha lätt att träffa en kille när du är redo och har de rätta känslorna!
    Hur vet du det? Ett medium eller ett orakel som spår i kaffesump??? Nu vill jag inte vara tillbakaträdande. För dagens ungdom är det ingen självklarhet att träffa nån. Kolla på dejtingappar och i Japan hur svårt ungdomarna har för att kära ned sig och bilda familj. Ge ej flickebarnet tokiga råd som gör hon hamnar på glasberget vet ja. Se om ditt eget hus först. Ge inte råd som rimmar illa med hur svårt folk har idag med att träffa en någorlunda vettig människa. Tänk om, tänk om, tänk om känslor väcks till liv hos henne och pojkvännen du aldrig anat. 
Svar på tråden Sex är just nu det värsta jag vet, vad göra?