• Minnimunni

    Jobbkris - hjälp

    För ett år sen tog min projektanställning slut på en arbetsplats jag tyckte oerhört mycket om. Jag fick strax därefter en chans till ett annat jobb på samma arbetsplats, men omständigheter gjorde att jag sumpade den chansen, något jag ältar så in i ...

    Hur som helst, idag är jag på en annan arbetsplats där jag inte trivs. Säkert delvis pga att jag saknar min gamla arbetsplats jättemycket. 

    Jag har dragit i lite trådar på min gamla arbetsplats, och jag har också under året som gått gjort en del mindre uppdrag där. Men jag funderar mycket på om min gamla chef är "besviken" på mig att jag sumpade den där jobbchansen och därför inte kommer att återanställa mig. 

    Jag har klargjort för honom att det hade med omständigheter i mitt liv att göra. 

    Hur ser chefer i allmänhet på att någon vill komma tillbaka tror ni? (Det var ju faktiskt inte jag som lämnade arbetsplatsen utan mitt kontrakt tog slut). 

    Och, om jag lyckas ta mig tillbaka så kan det mycket väl bli i en mindre kvalificerad position. Själv känner jag just nu att det inte gör mig något eftersom mitt fält är SÅ smalt och svårt att få jobb inom. Är jag väl på rätt arbetsplats är jag åtminstone tillgänglig om de behöver hjälp med mer kvalificerade uppgifter. 

    Tacksam för råd, tankar - vad som helst. Jag är i sån kris över detta. 

Svar på tråden Jobbkris - hjälp