• 50Q

    Senaste avsnittet av Spökjakt

    Vet inte om någon här såg senaste avsnittet av Spökjakt på Discovery Plus?

    Hur som helst, så var teamet på en prästgård i Sharon, för att undersöka paranormala fenomen. I inledningen av undersökningen kommer delar av teamet att träffa på en katt ute i trädgården. Katten jamar plågat och haltar. En av deltagarna, ett medium vid namn Jenny (partner till programmets andra medium Andreas) uppfattar att katten har ont varpå hon slänger några ointresserade blickar på katten och bara fortsätter med undersökningen av stället. Den har ont, konstaterar hon ytterligare en gång och verkar inte bry sig det minsta. 

    Jag reagerar mycket starkt på detta. Hade jag varit där hade jag vänt mig till katten och varit vänlig mot den, samt tagit den med mig till husets ägare (förmodligen även kattens ägare) med förslag på att vidta åtgärder för omsorger om den plågade katten. Är jag helt ensam om att tänka och reagera så?  Var jakten på det paranormala viktigare än hur katten mådde? 

    Detta säger, i mina ögon, något väsentligt om kvinnan ifråga, Jenny. Som hade förmågan att känna in att katten hade det svårt, men som helt enkelt bara struntade i det. Jag mår riktigt dåligt av det. 

  • Svar på tråden Senaste avsnittet av Spökjakt
  • felicityporter

    Jag har inte sett programmet ifråga men håller med, usch, hoppas VERKLIGEN att de hjälpte den stackars katten bakom kulisserna åtminstone. Det hase förtagit enormt mycket av underhållningsvärdet för mig också om jag hade sett detta på TV.

  • 50Q
    felicityporter skrev 2023-10-31 01:47:26 följande:

    Jag har inte sett programmet ifråga men håller med, usch, hoppas VERKLIGEN att de hjälpte den stackars katten bakom kulisserna åtminstone. Det hase förtagit enormt mycket av underhållningsvärdet för mig också om jag hade sett detta på TV.


    Vad fint att du känner och tänker likadant! Det inger hopp tycker jag, i en mörk värld.

    Ja, jag tänker lika, att det kanske fanns någon i den övriga staben, i produktionen som tog hand om katten och kanske bar den till ägaren. Man vill så gärna hoppas och tro det. Att ignorera och kunna blunda för djurs lidande, är så oerhört illavarslande. Jag hade svårt att se resten av programmet och min känsla för den här kvinnan blev kraftigt förändrad. Hon ser ju så snäll och mjuk ut, liksom vän, men hennes totala ignorans för katten kändes som ett mörker. 
Svar på tråden Senaste avsnittet av Spökjakt