• Anonym (Trött)

    Hur mådde ni i v.8? Tankar på abort

    Som sagt, hur mådde ni, både psykiskt och fysiskt i början av graviditet? Jag är så trött både fysiskt och mentalt att jag överväger abort för jag förstår inte hur jag nånsin ska orka ta hand om en bebis, orkar knappt ta hand om mig själv nu. Bebiskläder och annat fix känns inte alls lockande, tvärtom. Jag mår otroligt illa och har fått medicin mot det som ger mig utslag, och har fortsatt svårt att äta så jag förstår ju att jag är trött. Det är svårt att sortera i tankarna vad som är pga mitt mående till följd av graviditeten och vad som kommer vara kvar efter ev förlossning. Är ensamstående med en sexåring så är orolig för att inte orka, så här trött var jag inte förra graviditeten men då var jag också yngre och höll igång. Är det värt att hålla ut och hittar man kraft sen eller ska jag se det som att jag helt enkelt inte är redo för ett andra barn?

  • Svar på tråden Hur mådde ni i v.8? Tankar på abort
  • Anonym (Trötter)

    Jag var iofs inte ensamstående men minns att jag också tänkte liknande tankar tidigt i min senaste graviditet; vill jag detta? och kommer jag orka? Men det lättade sen, dock först på riktigt efter barnet var fött. Minns att min frisör anmärkte på att jag såg betydligt piggare ut nyförlöst än som gravid. Så ja, jag känner igen delar av vad du beskriver. Men om du ska fullfölja graviditeten eller inte vet bara du själv. Hoppas allt löser sig för dig :)

  • KebabIsak

    Tack som frågar. Jag åkte själv skidor v.8. Jag har sportlov då. Jag mådde super
    peace n love /kebebisak

Svar på tråden Hur mådde ni i v.8? Tankar på abort