• Sanna43

    Höjning sjukpenning

    Är det någon som vet om sjukpenning i särskilda fall kommer höjas? Jag vet att sjukersättning kommer höjas med ca 1000kr men hittar ej någon kring sjukpenning.

  • Svar på tråden Höjning sjukpenning
  • Anonym (Tankevurpa)

    Sjukpenningen är ju baserad på din lön..

  • Anonym (B)
    Anonym (Tankevurpa) skrev 2023-10-29 09:15:17 följande:

    Sjukpenningen är ju baserad på din lön..


    Blir svårt då jag aldrig arbetat..
  • Anonym (Ingen vurpa)
    Anonym (Tankevurpa) skrev 2023-10-29 09:15:17 följande:

    Sjukpenningen är ju baserad på din lön..


    Sjukpenning i särskilda fall är något annat än vanlig sjukpenning. Om en person fyllt trettio och fram tills dess haft aktivitetsersättning så kan hen få sjukpenning i särskilda fall under tiden det utreds om hen har rätt till sjukersättning.
  • Anonym (Tankevurpa)
    Anonym (Ingen vurpa) skrev 2023-10-29 12:23:18 följande:
    Sjukpenning i särskilda fall är något annat än vanlig sjukpenning. Om en person fyllt trettio och fram tills dess haft aktivitetsersättning så kan hen få sjukpenning i särskilda fall under tiden det utreds om hen har rätt till sjukersättning.
    Och vart i trådskaparens första inlägg står det att det rör sig om sjukpenning i särskilda fall? Just det, ingenstans, ditt rötägg. Gå och dra något gammalt över dig din sopiga besserwisser.
  • Anonym (Ingen vurpa)
    Anonym (Tankevurpa) skrev 2023-10-29 19:00:36 följande:
    Och vart i trådskaparens första inlägg står det att det rör sig om sjukpenning i särskilda fall? Just det, ingenstans, ditt rötägg. Gå och dra något gammalt över dig din sopiga besserwisser.
    I den första av inläggets två meningar. Är man inte är bekant med att det är ett fast begrepp så är det inget konstigt att man missar det. Men nu när du fått veta det så tror jag att du också kan se att det står där.

    Ha en fortsatt trevlig kväll!
Svar på tråden Höjning sjukpenning