• Anonym (Undrande)

    Hur mäter man omkretsen?

    Letar efter lämpliga kondomer och är osäker på hur omkretsen mäts. Längs in mot kroppen mäter den 15 cm medan längre upp snarare 14 cm. Liknande måste det väl vara för andra (få som har en helt cylinderformad penis?). Ska man gå på det minsta måttet?

  • Svar på tråden Hur mäter man omkretsen?
  • Kontakt

    På mig så är ollonet grövst, men kondomerna är lite töjbara, tycker dock att dom över lag är väldigt taijta framför allt när man skall ta av den kan det vara ett jävla meck.
    dom är ju inte formgjutna, men ta gärna dom större modellerna är mitt tips

  • Anonym (Undrande)
    Kontakt skrev 2023-10-21 10:34:46 följande:

    På mig så är ollonet grövst, men kondomerna är lite töjbara, tycker dock att dom över lag är väldigt taijta framför allt när man skall ta av den kan det vara ett jävla meck.
    dom är ju inte formgjutna, men ta gärna dom större modellerna är mitt tips


    Tack för tipset!
  • XDX

    Du ska mäta runt tjockaste delen av skaftet, inte ollonet. Mät med måttband eller pappersremsa. 

    Dina mått liknar mina, för mig funkar Grande XL precis. Den är rek för 13 - 15 cm. Köp några och prova.

  • Anonym (e)
    XDX skrev 2024-02-24 16:09:13 följande:

    Du ska mäta runt tjockaste delen av skaftet, inte ollonet. Mät med måttband eller pappersremsa. 

    Dina mått liknar mina, för mig funkar Grande XL precis. Den är rek för 13 - 15 cm. Köp några och prova.


    Vore jävligt märkligt om TS inte löst detta på ett halvår.
  • XDX
    Anonym (e) skrev 2024-02-24 16:23:18 följande:
    Vore jävligt märkligt om TS inte löst detta på ett halvår.
    Haha jovisst, men andra kan ha nytta av samma info. Jag minns att vi fick väldigt bristfällig info i skolan, och det har kostat mig mycket. Och nu kan jag massor och delar gärna med mig så att andra får det bättre än vad jag fick. 
  • Anonym (e)
    XDX skrev 2024-02-24 16:51:57 följande:
    Haha jovisst, men andra kan ha nytta av samma info. Jag minns att vi fick väldigt bristfällig info i skolan, och det har kostat mig mycket. Och nu kan jag massor och delar gärna med mig så att andra får det bättre än vad jag fick. 
    Märkligt hur folk inte kan lära sig att googla, knappast detta är svårt eller kräver speciellt mycket. Knappast ett stort problem heller att behöva testa några olika storlekar.
  • Anonym (A)
    Anonym (e) skrev 2024-02-24 21:11:14 följande:
    Märkligt hur folk inte kan lära sig att googla, knappast detta är svårt eller kräver speciellt mycket. Knappast ett stort problem heller att behöva testa några olika storlekar.
    Eller hur
  • XDX
    Anonym (e) skrev 2024-02-24 21:11:14 följande:
    Märkligt hur folk inte kan lära sig att googla, knappast detta är svårt eller kräver speciellt mycket. Knappast ett stort problem heller att behöva testa några olika storlekar.
    Ja det är ju sant. Fanns inte internet när jag förlorade svendomen och inledde mitt sexliv. Bättre förutsättningar nu för att komma runt felaktigheter man blivit lärd i skolan. 
Svar på tråden Hur mäter man omkretsen?