Obalans vid vabb?
Vi har två barn. Min Sambo är hemma föräldraledig med yngsta barnet.
Efter en intensiv vår och sommar då jag försökt få ihop jobb, vardag samt vabbat majoriteten av vabb-dagar för äldsta barnet har ekonomin och orken tagit stryk.
Efter jobbet har jag alltid tagit mig hem snabbt och hjälpt till att ta hand om båda barnen så gott jag kan plus fortsatt med vardagssysslorna efter att båda barnen + sambo har somnat.
Arbetsplatsen har varit snällt och dragit ner på min lön och arbetstid då sambon krävt att jag ska ta hand om äldsta barnet samtidigt som jag tar vardagssysslor. Arbetsgivaren börjar dock tröttna och har redan varit snäll med alla gånger jag fått springa hem mitt i ett skift.
Nu vill sambon att det är jag som ska vara hemma med äldsta barnet igen om barnet blir sjukt. Flesta dagarna ringer hon även mitt på dagen och vill att jag ska sluta jobba och hämta äldsta sonen från förskolan även om han inte är sjuk. Samtidigt är sambon hemma med yngsta barnet och får föräldrapenning och vi bor 5 min promenad från förskolan. Dvs. hon vill att jag är hemma oavlönad, på redan dålig ekonomi. Yngsta barnet som hon tar hand om är en bebis som inte kräver mer än normalt för en bebis.
Någon som varit i liknande situation?
Tips på hur man ska diskutera detta? Har försökt men hon blir mest ilsken / irriterad och går till motattack med att jag måste försörja oss mer, ta hand om barnen mer än vad jag redan gör..