• Anonym (Orolig)

    Mellanblödningar o hormonspiral! Gravid?

    Hejsan! 


    jag har haft hormonspiral (kyleena) sen juli 2020 och tre månader senare försvann mensen, sen dess har jag haft kanske som högst två/tre blödningingar per år. Nu sen något år tillbaka har jag börjat få mer o mer blödningar, som mens, även symtom som ömma bröst och humörsvängningar i samband med blödningarna. I Juni träffade jag min nuvarande pojkvän och efter att vi började träffas har jag börjat blöda vid sex. i fyra månader så har jag kanske blödit 90% av alla gånger vi haft sex. Sen blöder jag var och varannan vecka (som mellanblödning eller mensliknande blödning) 

    början av augusti hade jag uvi och fick sedan kraftiga buksmärtor som jag sökte akut för, dom skickade då mig till gynakuten för att utesluta något gynekologiskt. Gynläkaren såg att min hormonspiral satt rätt och att allt såg fint ut, hon noterade även ett litet myom som hon såg på ultraljudet men att jag inte behövde oroa mig för den för den va såpass liten. Dom tog även prov för könssjukdomar som va negativa, och ett cellprov som dom inte kunde analysera pga för lite materal. Senast jag gjorde ett var 2020. Jag fick antibiotika för uvin och efter behandling försvann buksmärtan. 


    nu väntar jag bara på att få tid på gyn så dom kan utreda mina blödningar.
    men det senaste veckorna har jag känt mig väldigt trött och jag har mått illa nästan dagligen. Och blöder som sagt var och varannan dag. Kan jag vara gravid?


    någon som varit med om liknande? Blivit gravis trots hormonspiral och haft sånna här blödningar? 


    vill inflika med att jag är opererad för utomkvedshavandeskap 2014. 


    tack på förhand! 


    Med vänlig hälsning, 
    🌺

Svar på tråden Mellanblödningar o hormonspiral! Gravid?