• Patlun

    Behöver hjälp

    Hej ni!
    Jag fick kontakt med en kille som är 1 år äldre än mig via en sajt. Vi började träffas i slutet av Augusti. Vi var väldigt aktiva skrev till varandra och gulliga saker och han skickade hjärtan och söta figurer och skrev godmorgon snygging och godnatt snygging ser fram emot att träffa dig. 
    Vi träffades och det gick jätte bra vår dejt. Kändes mycket rätt, vi började träffas lite oftare och de började bli mer seriöst. 
    Han fyllde 35 år och hade fest och familj och allt kom men vi sa de var för tidigt träffa hans familj, så vi åkte iväg en söndag och åkte på SPA han bjöd mig trots jag sa vi kunde dela på de. 
    Sen började i September månad då han började bli mer off och vi pratade inte jätte mycket. Han skickar inte gulliga saker eller skriver så särskilt mycket varken känslor eller vilja ringa mig fråga hur det är. Jag respekterar att han har och göra och har ett liv utanför detta också. 
    När vi träffas frågar han mig saker och är jätte gullig, tex vad ska du göra till Jul, vad ska du göra till Nyår har du några planer? Och jag vågar inte riktigt säga nått för jag rädd att han tror jag är för på. 

    Kan säga så här, han har blivit väldigt sviken innan och är väldigt osäker på sig själv och andra. Har svårt att lita på folk. Han säger själv att man bygger förhållande med tillit och förtroende vilket är sant de vet jag. Men man försöker ändå hålla saker lite i liv. 

    Vi har träffats i över 1 månad kanske han fått kalla fötter? Jag försöker att respektera honom och ge honom utrymme. Och försöker förstå honom. Det är inte lätt och jag känner som en klump i bröstet. Men när vi väl är så säger han när träffas vi igen? Och då är de han som frågar mig. Men när vi väl skriver eller pratar via messenger eller telefon så är han kylig och kall. Så jag förstår inte riktigt? 
    Förra veckan så plingade på hans dator och datorn var öppen med facebook. Och jag nyfiken i en strut ville titta. Så jag gik in på hans messenger och såg en kvinna som han skrivit med, öppet och väldigt gulligt kändes mer som dom hade en fin konakt, men inga bilder på sig själva utan bara på hundarna och att han hade en lugn fre eller lördag med ett glas vin vid brasan. Och hon svarade honom. Och jag blev direkt tårögd och kände som jag skulle slitas iisär.  Så just nu känner jag mig osäker. Men ändå när han skriver till mig så säger han du har varit off idag inte skrivit varken igår kväll eller nu på morgonen och då ringde han mig. Så jag känner mig kluven för jag känner så för honom. Den dumma var att jag sa till honom att jag såg er dialog och sa att jag vill inte vara något andra handsval.  Så han har varit väldigt kylig innan detta kom fram och varit avisande. Nu är min fråga till er. Vad är ert tips till mig? Han vill gärna träffa mig och säger att där finns mycket tid som jag kan träffa dig de har jag sa han, men jag vill ta de lugnt och inte stressa in i något eftersom vi precis börjat träffats. Ena dagen skickar han bilder till mig på sig och sitter i badet och andra dagen skriver han ingenting alls. Väldigt off! 

    Hur hanterar man sånt här? 
Svar på tråden Behöver hjälp