• papap

    Lära sig språk

    Hej.. Hoppas att ni kan komma med något matnyttigt. Jag vill lära mig ett nytt språk, närmre bestämt Spanska. Jag vill kunna göra det i bilen vilket betyder att jag inte kan sitta och pilla på telefonen (jag kör).
    Jag har kollat diverse appar men de jag kollat på ska man vara interaktiv med.

    Finns det något där ute som man vara kan lyssna,repetera och skapa sig ett meningsfullt lärande med?

    Tacksam för svar

  • Svar på tråden Lära sig språk
  • nattuw
    papap skrev 2023-10-10 11:47:33 följande:
    Lära sig språk

    Hej.. Hoppas att ni kan komma med något matnyttigt. Jag vill lära mig ett nytt språk, närmre bestämt Spanska. Jag vill kunna göra det i bilen vilket betyder att jag inte kan sitta och pilla på telefonen (jag kör).
    Jag har kollat diverse appar men de jag kollat på ska man vara interaktiv med.

    Finns det något där ute som man vara kan lyssna,repetera och skapa sig ett meningsfullt lärande med?

    Tacksam för svar


    Det har länge funnits kurser där "läraren" läst upp ett ord eller en mening som man skulle upprepa. Ett av argumenten var just att det skulle gå lära sig ett språk när man satt i en bilkö. Men då handlade det om ljudböcker med språkkurser så jag tror det är enklare att titta på ljudböcker istället för att försöka hitta en lämplig app.

    Se till exempel: www.adlibris.com/se/ljudbok/spansk-sprakkurs-9789173617536
  • BuoBä

    Kolla om biblioteket har språkkurser som ljudbok. Här verkar man kunna se vilka som har en speciell kurs, men det kan säkert finnas flera olika kurser (jag bara googlade jättesnabbt):

    libris.kb.se/bib/19084619

Svar på tråden Lära sig språk