• Aina03

    Att vårda relationer

    Vore intressant att ta del av reflexioner och tankar över eventuell skillnad mellan män och kvinnor, avseende hur vi vårdar relationer och bryr oss om andra. Finns det några skillnader och i så fall hur?

  • Svar på tråden Att vårda relationer
  • Anonym (Mats)

    Vadå vårda relationer? Staten tar hand om alla våra behov. Man behöver inte vårda relationer med någon.

  • Anonym (..)

    Vi som läst dina tidigare trådar förstår vad du syftar på. Skulle tro du redan fått svar där på det du frågar om i den här tråden. 

  • Anonym (Ann)

    Självmordsstatistiken talar sitt tydliga språk, dvs det är flest män som tar livet av sig. Vad kan det bero på?? Ja - inte beror det på att de vårdar sina relationer i alla fall. Många män blir fruktansvärt ensamma efter separationer. 

  • Anonym (Mitt)

    Min erfarenhet är att som man  bäddar får man ligga. 
    De två viktigaste männen i mitt liv vårdade inte  relationen med sina barn. Men så dog den ena ensam utan att lära känna barnbarnen och den andre har ingen kontakt nu med sina (våra) vuxna barn. 

    Min mamma prioriterade inte sina barn. Men så har hon ingen kontakt med barnbarnen heller idag. Sitter ensam framför tv:n och vet allt om snooker. 
     

  • Anonym (Ann)

    Till #4
    Det är otroligt sorgligt att föräldrar inte har kontakt med sina barn och blir på så sätt väldigt ensamma på ålderns höst. Min erfarenhet är att det är oftast män som struntar i sina barn och barnbarn. Speciellt om frun dör, tappar de all kontakt med barn och barnbarn, för att det varit frun som brytt sig. 
    Har själv erfarenhet av min pappa som tappade all kontakt med sina barn för att han inte brydde sig. Sen dog han ju ensam också. Otroligt tragiskt. Att bry sig om någon är att visa att man finns och att man håller kontakt. Det finns män som säger att de bryr sig, men de visar inte det och gör inget heller. 


     


     

  • Anonym (Offerkofta)

    Hur vårdar du dina relationer ts? 

  • Aina03

    Till #6
    Jag hör av mlg då och då. Skickar snälla meddelanden, grattar på födelse- och namnsdagar och föreslår trevliga saker att göra tillsammans. Visar över huvudtaget att jag bryr mig och tänker på dom jag bryr mig om. Om folk t ex inte hör av sig, hur ska man kunna veta att dom bryr sig, eller hur? 


    Hur gör du?

Svar på tråden Att vårda relationer