• Anonym (Oroad)

    Tanning nasal spray är det samma som barbiedrog?

    fyndiq.se/produkt/tanning-nasal-spray-tanning-sunless-spray-deep-tanning-dry-spray-1-pcs-7386fe067e424899/
    Kan någon här göra mig klokare ,när jag söker på Google så får jag upp att detta är samma som barbiedrog,stämmer det? 

    Min dotter flippar nämligen på mig och säger att jag ljuger och att de inte alls är sant .
    Kan någon vis själ här inne svara mig snälla 
  • Svar på tråden Tanning nasal spray är det samma som barbiedrog?
  • Goneril

    Googla, finns massor. Olagligt, inte kontrollerat och har allvarliga biverkningar. Har sett en person som använt det, blev ruggigt brun, fast onaturligt, inte snyggt alls. Förbjud henne.

  • FtS70

    Det är samma, ja. Melanotan är en obehaglig historia, patienter kommer in efter att ha överdoserat och uppvisar knepiga symtom. Avråder definitivt från allt användande.

  • Cereal Killer

    Ja, jag skulle säga det. Antingen det eller något annat icke-godkänt ämne med liknande effekt, alternativt att den bara innehåller vatten eller något annat verkningslöst. Dessutom vet man inte om den är förorenad med ytterligare farliga ämnen. Hon bör absolut inte beställa den, dels pga hälsoriskerna och dels eftersom det är olagligt om den innehåller melanotan 2. 

  • Anonym (e)

    Tror inte den är effektfull dvs riktig vara men fortfarande okänt skräp. En nässpray ska inte ge bränna, hör hon inte hur ologiskt det är?

  • Anonym (Iknow)

    Nej, nej, för fasen, detta är inte Melanotan. Produkten påstås öka Melaninproduktionen i kroppen vilket görs av tex betakaroten.
    Inget farligt spray, tveksamt om det fungerar dock. Köp betakaroten i tablettform istället, finns massor att välja på.

  • Anonym (Oroad)

    Varför blir det då så här när jag söker på Google?
  • Anonym (e)
    Anonym (Oroad) skrev 2023-09-27 23:13:05 följande:
    Varför blir det då så här när jag söker på Google?
    För att det är liknande produkter, får jämt upp förslag på liknande varor även när mina sökningar är specifika. De kan ha lagt in söktaggar för just barbiedrog som ett enkelt sätt att sälja mer
  • Anonym (Iknow)

    Sponsrat på sökord, ren lurendrejeri?sök på ?melanotan nässpray? så ser du ?The real deal?  Och det säljs inte på Fyndiq.se ;)

  • Cereal Killer
    Anonym (Iknow) skrev 2023-09-27 23:09:25 följande:

    Nej, nej, för fasen, detta är inte Melanotan. Produkten påstås öka Melaninproduktionen i kroppen vilket görs av tex betakaroten.
    Inget farligt spray, tveksamt om det fungerar dock. Köp betakaroten i tablettform istället, finns massor att välja på.


    I och med det låga priset är det du skriver kanske mer troligt, men oavsett så är det ju helt vansinnigt. Näsan är en del av luftvägarna och en del av det som sprayas där kommer att hamna i lungorna i slutändan. Betakaroten hör absolut inte hemma i lungorna och vem vet vad användandet av en sådan nässpray får för konsekvenser på sikt? Dessutom vet man inte hur sprayen tillverkats och vad den kan innehålla i övrigt.

    Jag vet inte hur det är i Sverige, men i exempelvis USA är det inte tillåtet att sälja nässprayer över huvud taget om de inte granskats och är godkända av amerikanska Läkemedelsverket.
Svar på tråden Tanning nasal spray är det samma som barbiedrog?