• Fiffi11

    Cysta och blod i buken - hemskickad?

    Var precis hos gyn eftersom jag efter fem dagar av brunt blödande började blöda färskt och insåg att jag fått mf. Under helgen har jag haft ont i ena äggledaren, smärtsamt när jag går men inte dödsont och jag har grav. symptomen kvar.

    På UL idag säger hon att hon ser en 4 cm stor cysta på den äggledaren som har gjort mest ont men att det ofta har med graviditeten att göra så att hon inte var så orolig (fast jag adrig fått cysta under mina tidigare 2 MF) men att det också är en 20 mm stor blodutgjutelse bakom livmodern som inte ska vara där. Eftersom jag inte är svimfärdig eller har så ont att jag skriker av smärta skickade hon mig på blodprov idag och på tors och om HCG inte sjunkigt hör hon av sig på fredag om jag ska opereras.

    Det kändes lite sådär...blod i bukhålan ska man väl alltid ta på allvar? Hon sa bara att jag ska åka i akut om jag mår sämre. Borde de inte kunna se om det är ett ägg som sitter i ledaren?

  • Svar på tråden Cysta och blod i buken - hemskickad?
  • cutepenguin

    Hade en kompis som var med om samma sak förra året. Hon blev inlagd pga smärtan och att hon blödde och fick massa mediciner. Cystan började försvinna av sig självt, men efter någon vecka fick hon åka in akut igen och operera bort den. Äggledaren fick hon behålla som tur var. Men hon hade utomkvedes OCH en cysta.

    Tycker du ska stå på dig om du är orolig!! ❤️ 

  • Fiffi11

    tack för ditt svar <3 och skönt att din vän fick behålla sin äggledare. Jag har inte speciellt ont nu, det känns som vanlig mensvärk men jag är å andra sidan väldigt smärttålig. Har också lätt feber och migrän idag, vet inte om det är stressen över missfall eller relaterat. 

Svar på tråden Cysta och blod i buken - hemskickad?