• Anonym (alkis?)

    Tror min KK är alkis?

    Jag har "vart ihop" med samma tjej i över 5 år nu. Jag vill vara med henne men hon varvar mellan KK och att vilja vara med mig. Jag hoppas hon växer upp. Hon är yngre än mig och har alltid festat väldigt mycket så länge jag känt henne. Började med typisk student och alkohol, blev varje fredag till varje fredag-lör till ons+ fre-lör. 

    Hennes kompisar verkar ha växt upp, det har hänt något där med dem, de undviker henne. Hon är inte student längre, hon går inte ut och festar längre (vilket är bra iofs) men nu dricker hon här istället. Annars dricker hon själv i sin lägenhet och hotar med det och det är så jäkla sorgligt så jag känner att jag måste låta henne dricka här istället. Det är alkohol och fylla från salongs till packad de mesta dagar och när hon är nykter för jag tjatat är det som hon har PMS. har vart såhär hela sommaren, konstant alla dessa bacardi breezers som hon häller i sig. Några dagar så få som 4 andra ett tiotal. Vad skall man göra?? 

  • Svar på tråden Tror min KK är alkis?
  • Anonym (alkis?)

    forts... Hon är väldigt curlad av sin farsa, så han ger henne pengar hela tiden så pengar till alla breezers finns och hon har enorma lager både hemma och hos mig.

    När jag tjatar om ingen alkohol annars måste du gå hem så kan hon gå med på det men tjurar och snäser åt mig hela dagen. Tvingar jag ut henne så super hon ensam och ringer och skriker skickar arga fyllesms 50 ggr om dagen eller nu skall jag gå ut på krogen ensam och blir jag våldtagen är det ditt fel. jag dricker inte (egentligen dricker jag litegrann ibland men vill inte uppmuntra henne så ingenting alls nu) hon kräver inte att jag dricker men vill ha sällskap.

    Även skurit sig med hennes kompisar, de undviker henne och har växt upp. En av hennes bästa kompisar bjöd inte ens in henne till sitt bröllop och det gjorde henne väldigt ledsen. Just det här med att inte ha kompisar längre verkar ta väldigt hårt på henne.

    Vad göra?

  • Anonym (mmm)

    Vad göra? 

    Säg åt henne att söka hjälp!
    Du ska inte gå med på att förvara hennes sprit hemma hos dig om du inte vill det heller. 
    Tala om för henne mycket tydligt att det inte är så konstigt om kompisar har lämnat henne. Om hon vill ha en förändring i det så behöver hon förändra sitt beteende. 

    Du kan inte ha ansvaret över en vuxen människa - det måste hon ta själv. 

  • Anonym (alkis?)
    Anonym (mmm) skrev 2023-09-16 06:37:08 följande:

    Vad göra? 

    Säg åt henne att söka hjälp!
    Du ska inte gå med på att förvara hennes sprit hemma hos dig om du inte vill det heller. 
    Tala om för henne mycket tydligt att det inte är så konstigt om kompisar har lämnat henne. Om hon vill ha en förändring i det så behöver hon förändra sitt beteende. 

    Du kan inte ha ansvaret över en vuxen människa - det måste hon ta själv. 


    Svårt att inte ha henne alkohol här då hon är här och dräller de mesta dagar. Hon har kanske vart hemma utan mig 10-15 nätter (då med enorma bråk) på hela sommaren. Jag var borta i 4 dagar och då var hon helt hysterisk och när jag slutade svara så blev det så pass att hennes mamma kontaktade mina föräldrar och bad mig svara så att hon skulle lugna ner sig. Hon går hem för att hämta Bacardi Breezers, kläder och post. 
  • Anonym (Lös det)

    Om du vill vara med henne så har du en lista att bocka av:


    Sluta ha alkohol hemma hos dig

    Inte dricka i hennes sällskap

    Kontakta hennes pappa och se till att ni är överens om att ha samma förhållningssätt till henne

    Om hon beslutar sig för att dricka i frånvaro av dig så måste du förklara att du inte vill bli kontaktad men att hon är välkommen när hon är nykter

    Stäng av mobilen när hon bombar den

    Prata med henne om att du gärna stöttar henne i att vara sitt bästa jag, vad det nu innebär.
  • MsM84

    Hon har ju tydliga alkoholproblem. Vill du verkligen vara en del i det? Jag hade krävt att hon söker hjälp att sluta dricka.

  • Anonym (alkis?)
    Anonym (Lös det) skrev 2023-09-16 07:45:26 följande:

    Om du vill vara med henne så har du en lista att bocka av:


    Sluta ha alkohol hemma hos dig

    Inte dricka i hennes sällskap

    Kontakta hennes pappa och se till att ni är överens om att ha samma förhållningssätt till henne

    Om hon beslutar sig för att dricka i frånvaro av dig så måste du förklara att du inte vill bli kontaktad men att hon är välkommen när hon är nykter

    Stäng av mobilen när hon bombar den

    Prata med henne om att du gärna stöttar henne i att vara sitt bästa jag, vad det nu innebär.
    Bra lista. Punkt nummer 2 gör jag inte, dricker inte. Alltså jag hade gärna velat ta en öl ibland och så, men vill inte pga. henne så jag gör inte det. Kan dessutom inte ha egen alkohol hemma alls för hon dricker upp den.

    Det är lite svårt med hennes pappa för han är nån slags serbisk maffiagubbe så jag är lite rädd för honom. Han verkar gilla mig väldigt mycket men...ja det är svårt helt enkelt. Dessutom språket kan jag inte alls.
  • Anonym (Lös det)
    Anonym (alkis?) skrev 2023-09-16 08:34:25 följande:
    Bra lista. Punkt nummer 2 gör jag inte, dricker inte. Alltså jag hade gärna velat ta en öl ibland och så, men vill inte pga. henne så jag gör inte det. Kan dessutom inte ha egen alkohol hemma alls för hon dricker upp den.

    Det är lite svårt med hennes pappa för han är nån slags serbisk maffiagubbe så jag är lite rädd för honom. Han verkar gilla mig väldigt mycket men...ja det är svårt helt enkelt. Dessutom språket kan jag inte alls.

    Om pappan verkar gilla dig så finns det väl inget att vara rädd för: Om du visar att du vill hans dotter ligger det väl i hans intresse att hjälpa dig med det. Om du inte kan språket måste du hitta någon som kan tolka. 


    Som sagt, om hon är värd det så lägger du ner jobbet det krävs. Om hon inte vill och skiter i allt så måste du ge upp och låta henne vara. 

Svar på tråden Tror min KK är alkis?