• ElissaLevin

    Sover fortfarande som en nyfödd

    Är de normalt att min 14. Månader barn fortfarande sover som en kratta ? Jag börjar undra om de är något allvarligt fel på han ? Varför sover man inte ? Varför vaknar man stup i kvarten hela jävla natten lång ? Han mätt vid läggning han ammar inte. jag börjar tappa de snart ! Han har börjat förskolan också men de är liksom Ingen Anledningen för han dåliga sömn det har ju varit såhär Redan sen långt innan . Jag tänkte han ska sova bättre kanske när han börjat förskolan pga lek o bus hela dagarna. varken jag eller min man mår bra längre. Vi mår skit av denna lila sömn vi får . Ja orkar inte ens va trevlig mot nån mer jag orkar knappt jobba jag orkar inte va en bra fru elle mamma känns de som. Alla mina vänners barn sover bra ! Jag gör allt för han ska ha de bra o sova bra men de finns verkligen ingenting  som funkar. Blir tokig snart 

  • Svar på tråden Sover fortfarande som en nyfödd
  • Emiz

    Vad brukar ni göra när han vaknar? Mitt barn har alltid sovit bra men de gånger han vaknat, trots att han hade ätit full flaska välling, bytt blöja osv så var vi knäpptysta. Låg bredvid och höll om honom men sa inte ett ljud. Vi visade inga tecken på vakenhet, lek eller något och tände inte minsta lampa. När han insåg att här var det natt och ingen ville vakna så somnade han om tillslut. Behövde vi hämta något t.ex halv flaska eller en blöja så gjorde vi det i mörker och var tysta. Tror barn till slut fattar och somnar om själva. Kanske gör ni redan på detta sätt? Samsover ni? Om inte så kanske han känner sig tryggare om ni gjorde det? Är han ledsen när han vaknar eller ligger han och pratar? Sover han på dagarna? Låter jättejobbigt för er :( . Brukar ni ta varannan natt? Förstår att du inte är på topp humör eller den trevligaste med så störd sömn som ni har. Har hört om barn som sover både bra och dåligt... Kan ni prata med bvc? De kanske har någon lösning på vad det kan vara?

Svar på tråden Sover fortfarande som en nyfödd