• Ärligochsnällsjäl

    Hjälp sökes/råd/allt hjälp tas emot. Snälla!

    Hej. Jag är 37 år, mamma till 2 barn och väntar en ny. Jag skriver till er för att jag vet inte vem ska jag vända mig till längre....Jag sitter verkligen i skiten just nu. Jag blev av med mitt jobb i maj månad och efter det har letat aktiv arbete men har inte fått tyvärr ingenting. Jag fortsätter att leta aktiv efter jobb. Jag är inskriven i arbetsförmedlingen men får inte heller hjälp därifrån tyvärr. Jag har sökt a- kassan och de har inte heller hjälp mig tills nu som jag kommer att få 900 kr till min konto. P.g.a. detta har sökt olika krediter för att ha pengar till mat, hyra, betala räkningar etc. Jag har nu stor skulder som jag fightar varje månad för att betala tillbaka. Jag behöver verkligen hjälp från någon som kan hjälpa mig av att lösa alla de lån som jag har och planera för en bättre ekonomi och framtid till mina barn och med själv. Som sagt har kontaktat socialen och andra statliga verksamheter osv så kanske kan man få ekonomisk hjälp därifrån men får vara "nej" som svar. Söm sagt känner mig verkligen desperat och i panik just eftersom ingen vill hjälpa mig och har inte heller någon som kan hjälp mig, menar familj.
    Jag har tagit kontakt med vården för att prata angående allt som pågår just nu i mitt liv och de kommer att hjälpa mig i det psykisk byte eftersom jag mår inte så bra just nu, känner mig deprimerad....
    Kan någon eller känner någon eller har kontakter för jobb? Vill och behöver verkligen jobb för att börja lösa allt det här. Visst känner mig jag dum för att ha gjort detta och stort misstag som jag kommer att aldrig göra mer.
    Jag hoppas verkligen att vi kan prata med respekt och förståelse för min situation och vill gärna hjälp och inte skäl.
    Tacksam för all hjälp och alla som vill verkligen ge positiva peps, feedback oh råd.

  • Svar på tråden Hjälp sökes/råd/allt hjälp tas emot. Snälla!
  • Mortiscia80

    Prata med kommunens konsumentrådgivare. Varför får du inte a-kassa? Varför ger soc avslag? Har inte barnen eller åtminstone den i magen en pappa som kan hjälpa dig ekonomiskt? Jag tror tyvärr inte att någon kommer att anställa dig i ditt tillstånd.

  • Tow2Mater

    abort kanske skulle vara ett alternativ? en mun mindre att mata. Och lättare att hitta jobb som icke gravid, inom hemtjänsten kanske?

Svar på tråden Hjälp sökes/råd/allt hjälp tas emot. Snälla!