• svera

    Att trivas som singel…

    Är det fler här som är singel och som trivs med det? Upplever att många ägnar nästintill den största tiden till att leta och grubbla över hur man ska träffa den rätta. Känns ibland en aning fel (enligt andra) att man kan njuta och må bra av singellivet, upplever att en parrelation ofta skapar massa krav och måsten. Vet inte om det är bekvämligheten som tagit över, har varit singel i ca 10 år och trivs oförskämt bra med det. Finns det fler än jag? Har ett barn boende på heltid så upplever aldrig den där känslan av ensamhet heller, äger helt min tid, underbart?😊😊

  • Svar på tråden Att trivas som singel…
  • mandude

    Jag har varit singel i hela mitt liv nästan. Har haft väldigt korta flirta i någon månad bara. Jag trivs väldigt bra med att vara singel eftersom jag slipper alla måsten som tex middagar, träffa familjer å åka iväg med stora grupper. . Självklart dkulle jag vilja ha en flickvän, men inte så lätt att hitta en dom vill leva lite utanför samhället.

  • Anonym (S)

    Jag trivdes alldeles ypperligt som singel! Jämfört med att leva i ett förhållande så var man ju näst intill problemfri! Man var mer självständig, mer mogen, mer glädjefylld, mer kreativ!
    Nu lever jag i ett förhållande, även om jag förnekade det in i det längsta. Och satan man får kompromissa och greja om precis allt!!

  • Anonym (Malin)
    svera skrev 2023-09-12 19:05:24 följande:
    Att trivas som singel?

    Är det fler här som är singel och som trivs med det? Upplever att många ägnar nästintill den största tiden till att leta och grubbla över hur man ska träffa den rätta. Känns ibland en aning fel (enligt andra) att man kan njuta och må bra av singellivet, upplever att en parrelation ofta skapar massa krav och måsten. Vet inte om det är bekvämligheten som tagit över, har varit singel i ca 10 år och trivs oförskämt bra med det. Finns det fler än jag? Har ett barn boende på heltid så upplever aldrig den där känslan av ensamhet heller, äger helt min tid, underbart?😊😊


    Har du älskare eller avstår du sex?
    Närhet och intimitet är det jag skulle sakna mest om jag vore singel. Tillfälliga kontakter lockar inte mig.
  • Anonym (Kajsa)

    Jag trivs otroligt bra som singel och letar inte efter en partner. Jag har bara varit singel 3 år så inte länge men har vant mig och och trivs bättre än jag nånsin gjort i ett förhållande. Säger inte att jag aldrig kommer att ha ett förhållande igen men inget jag letar efter. Råkar jag träffa någon som det känns rätt med så visst kan jag tänka mej ett förhållande men som särbo och att jag får min egentid. 

  • Anonym (Kajsa)
    Anonym (Kajsa) skrev 2023-09-12 20:10:47 följande:

    Jag trivs otroligt bra som singel och letar inte efter en partner. Jag har bara varit singel 3 år så inte länge men har vant mig och och trivs bättre än jag nånsin gjort i ett förhållande. Säger inte att jag aldrig kommer att ha ett förhållande igen men inget jag letar efter. Råkar jag träffa någon som det känns rätt med så visst kan jag tänka mej ett förhållande men som särbo och att jag får min egentid. 


    Glömde att tillägga att jag har flera barn. Äldsta flyttat hemifrån, nästäldsta kommer snart att flytta. De yngre är nästan vuxna de också och här när de vill. Så jag har mycket egentid. 
  • Anonym (L)

    Har aldrig haft en relation och det saknar jag väldigt. Jag har mina hobbies och försöker göra det bästa av att vara singel men att aldrig uppleva kärlek eller intimitet suger så jag hoppas jag inte blir evig singel.

Svar på tråden Att trivas som singel…