• Anonym (Annn)

    Frågan riktad till män

    Det pratas sällan om detta.
    Ni män som varit med vid era barns födslar, hur har ni påverkats efteråt? Tror ni att män kan bli traumatiserade av att se blod med mera? Har er sexlust minskat eller försvunnit? Hade ni föredragit att inte vara med vid själva förlossningen?

    Kvinnor kan ju av helt naturliga själ tappa lusten, ont efter förlossning, hormonomställning i kroppen, vaknätter, dålig sömn med mera. Så det är inget konstigt, vilken en normal man borde förstå. 

    Vad säger ni män? Vore intressant att höra. Svara anonymt, då det här är ett känsligt ämne för många😊

  • Svar på tråden Frågan riktad till män
  • Anonym (2 barns pappa)

    Jag var med på båda födslarna och jag tappa igen lust skulle kunna ha sex samma dag men det tog ca två veckor innan första gången hon ville den andra ca 3 veckor 

  • Robert 832

    Kände absolut en svacka i lusten och oroade mig en hel del för att skada eller iaf hindra läkandet. Tog ett tag att komma över men var igång igen som inget hade hänt nån månad efteråt.

  • Anonym (Annn)

    Två-tre veckor är verkligen inte lång tid med tanke på en graviditet på nio månader och förlossning.

  • Anonym (Man 53 år make)

    Inget känsligt ämne för mig iallafall.

    Jag var självklart med på förlossningen när mina barn kom. Ville verkligen vara med, som support och av intresse att få uppleva när det hände. Valde dock i förlossningsrummet medvetet att fokusera på fruns huvudända, prata, supporta, stå ut med oförtjänt skäll från henne osv och var alltså inte och grottade mellan hennes ben nåt, det överlämnade jag till barnmorskan med varm hand. Var nog kanske lite skraj över att få se den delen av hennes kropp så påfrestad typ, ja ni förstår nog.

    Härliga upplevelser när de nyförlösta kom fram, de var oväntat fräscha bebisar också våra båda även direkt när de kom ut, kan ju vara rätt deformerade och konstiga i färg etc ibland. 

    Vi hade sex bara några veckor efter första barnet föddes, på hennes initiativ så klart, funkade utmärkt men vi var lite oroliga båda över att det skulle kännas annorlunda. Frun var nog betydligt mer orolig än jag inför det. Kändes verkligen exakt som innan förlossningen.

    Efter att barn två förlösts minns jag inte hur länge vi väntade men var längre tror jag men rätt odramatiskt även då. Kändes som vanligt för båda även då.

    Inte minskad sexlust efter förlossningarna men situationen med allt fokus på bebis gjorde väl att det blev mindre sex - i typ femton år framåt... Skämt åsido men visst blev det mindre sex med bebis i sovrummet och matning osv. Och de första åren med barnen små också, till följd av trötthet etc hos oss båda, fantastiskt underbart men också intensivt med små barn är det ju.

    Min fru hade svårt för sex under perioden när barnen blev större och mer medvetna om att det är sånt även föräldrar gör. Hon hade väldigt svårt att slappna av och njuta av sex om barnen fanns i huset för rädsla att bli upptäckta vilket jag inte alls var orolig över.
     
    Ingen avundsjuka att hamna utanför mamma bebis bubblan, funkade bra med båda barnen.

    Bästa sexet nånsin har vi båda nu - när barnen blivit stora och vi har mer tid för varandra. Dessutom har min fru blommat ut sexuellt och kan numera verkligen njuta av sexet på ett sätt hon inte kunde de första 30 åren vi levde ihop.

    Hennes golden age sexuellt är helt klart nu. Min också då jag får njuta och vara med när hon utforskar och upptäcker det jag vetat hela tiden men hon inte har tillåtit sig upptäcka, att det är genom att njuta och bejaka sin sexualitet som njutningen blir som bäst. 

    Långt svar och en bit från förlossningssnack på slutet här men - nej jag påverkades nog mindre än jag väntat mig av förlossningarna.

    Fast lyckligaste stunden i mitt liv är det nog fortfarande just där och då att bli pappa för första gången... Missa inte den chansen alla blivande pappor!!

    Lycka till mammor och pappor.

     

  • Anonym (Annn)

    Till #4 Va fint beskrivet och skrivet av dig. Ni verkar ha ett fint och kärleksfullt förhållande i samförstånd. Grattis till hela familjen! Hoppas ni får vara lyckliga länge till🤗

  • Anonym (Placentan)

    Jag hade lite mardrömmar om placentan med navelsträng fast stor som en bil ungefär och den försökte strypa mig med navelsträngen och jagade mig.

    Det här var några månader efter och ett par nätter ungefär samm a mardröm. Inget annat mentalt än så.

  • Anonym (Annn)

    Till #6 Det var en läskig dröm?😳Men va skönt att det gått över.

  • Anonym (Man)

    Var med på alla tre förlossningarna. Hade inga som helst problem med det mer än att det var lite långtråkigt innan värkarna satte fart ordentligt. 


    Det kändes lite fånigt ibland för det finns egentligen inte någon riktig uppgift för oss män mer än att vara support till våra kvinnor. Ibland försökte personalen hitta på nåt men det blev mest lite konstigt kände jag. 


    Förlossningarna har inte påverkat mig eller min fru på nåt sätt. 

  • Anonym (två)

    förlossningar, lite komplikationer och sånt som var traumatiserande i viss mån men inget som påverkade attraktion och annat. 

    Det är fantastiskt och vackert när ens fru genomgår detta och föder våra gemensamma barn. Den känslan är så stark och allt annat bleknar.

  • Anonym (Annn)

    Det är glädjande att läsa att ni män har så fina minnen av era barns födslar. Ställde frågan för det finns undantag. En man jag känner tyckte att män inte ska behöva vara med vid förlossningarna, för han tycker att det traumatiserar och förstör sexlivet för män efteråt. 

Svar på tråden Frågan riktad till män