• Jämtlandsdonna

    Förbättrade min äggkvalitet enormt

    Kände att jag måste dela med mig. Efter år av försök till få barn så började vi med IVF behandling. 
    Gjorde ett äggplock där vi fick ut 2 ägg varav ett blev befruktat och stoppades in dag 2. Fick höra då att mina ägg inte såg bra ut, dem hade ingen vidare kvalitet. Detta gjorde mig såklart väldigt rädd och jag förstod att detta va grunden till att jag inte lyckats bli gravid. 
    Fick missfall några veckor senare vilket kastade ner mej totalt i en djup mörk grop. 
    Kravlade mej upp ur gropen och fick av en vän höra att det fanns en bok som hette "It starts with the egg " 

    www.itstartswiththeegg.com/

    Jag läste boken på en kväll- beställde hem alla preparat jag behövde (fanns på hälskost) och började följa dem enkla råd som fanns i boken. Var inga stora jobbiga förändringar i kosten som behövdes göras, men var en del piller man skulle äta varje dag. Men det gick bra. Kostade en slant i månaden- men vad gör man inte för att få till det där barnet man längtar så efter! 

    I tre månader åt jag dessa kosttilskott - sen var det dax för äggplock igen. 
    Doktorn häpnade. Han fick ut 22 stycken ägg. Varav 12 blev blastocyster och klarade sig till frysen. 

    Jag kan såklart ha haft tur- eller så gjorde faktiskt boken sitt jobb! Och isåfall måste jag ju dela med mig till alla er som kämpar. 

    <3 

  • Svar på tråden Förbättrade min äggkvalitet enormt
  • Anonym (Ok)

    Vad var det för piller då?
    Fick du inga piller av doktorn?

  • Jämtlandsdonna

    Förlåt glömde svara på vilka sorts piller. 

    Alfa Liponsyra
    Ubequinol
    N Acetyl cystein
    Inositol
    E-vitamin
    Folat
    B12+B6
    Melatonin

    Men köp boken för att få exakt det du behöver- samt mängd. 

Svar på tråden Förbättrade min äggkvalitet enormt