• MissNina

    Förstört relationen

    Hej.Det här blir en lång inledning på ngt fint som förstördes på en kväll.

    För 30 år sen bodde jag i Dublin, blev kär i en kille som jag träffade ett par månader. Blev gravid och fick som respond av killen att göra abort. Jag visstr inte vad jag skulle ta mig till. 19 år och boendes utomlands. Beslöt mig för att behålla barnet och såg ej killen mer efter hans samtal om att vi måste göra abort. 


    29 år senare. Efter att inte ha haft sin pappa i sitt liv under hela hans uppväxt. Så hittade min son honom genom DNA och timmar på Facebook. Då ska jag även säga att vi har försökt hitta honom i flera år. Hade varken hans adress el tfn nummer så han var inneboendes och studerade i Dublin på den tiden Och han hade ej mitt efternamn. 


    sonen hittar honom, skriver till honom och får svar 2 dagar senare.. Hans pappa har försökt hitta oss men ej lyckats och hade också gjort ett DNA test ngn månad innan sonen. Vi börjar återuppta kontakten och jag börjar falla igen. Vi pratar i timmar varje dag och han kom hit i april för att träffa oss. Allt gick bra och vi bestämmer att jag ska komma och hälsa på han och hans familj ( föräldrar och syskon) han är skild sen flera år. Jag var där nu i augusti I 2 veckor. Allt var underbart. 


    kommer hem och på Kvällen så kollar jag på hans tik tok konto och ser en massa unga tjejer som jag i hettans moment tror att han följer ( visar sig vara dom som följer honom) och blir arg på honom och frågar varför han följer en massa unga brudar. Han blir upprörd och ifrågasätter mitt anklagande. I samma sekund som jag ångrar att jag skickat det. Inser mitt misstag. 4 dagar senare och hör inte ett ljud ifrån honom. Skrev och bad om ursäkt. 
    Han svarar med att han just nu ( igår kväll) är full och fruktansvärt arg på mina anklagelser. Att dom var onödiga och hemska. Att hade jag inte haft sonen med honom så hade han bett mig dra åt helvet. 


    Jag är helt knäckt och ångra att jag skickade det där meddelandet. Jag älskar den här mannen och vi pratade även om att jag skulle flytta dit om några år. Nu är nog den drömmen förstörd. Svartsjuka är vidrigt och jag hatar mig själv för att det tog över. Jag vill ju inget annat än att få vara med min son pappa. vilket min son också vill. Vad tusan ska jag göra? Hur ska jag någonsin kunna reparera denna skada?

  • Svar på tråden Förstört relationen
  • flygrl

    Låter väldigt sorgligt förstås men kan du inte bara förklara för honom du tog fel på "följare" och "följer"? Det är ju faktiskt lätt hänt blanda ihop. Hoppas du inte tar illa upp nu men både du och han är äldre än mina föräldrar och då kanske en sån miss kan va ännu mer förståelig. Eller tror du han inte kommer kunna släppa att du en gång agerade svartsjukt? 😮

    Jag hoppas du kan få honom förstå du helt enkelt blandade ihop "följer" med "följare". För det va väl det du råkade göra I guess?! Förstärkt av svartsjukans febrigt dåliga omdöme? Ett trots allt väldigt mänskligt misstag. 😕

    Hoppas ni lyckas reda ut det ändå. För det är ju lite som en fairytale come true att ni återfunnit varandra efter 29 år du och sonens pappa. Jag håller tummarna för dig och er. 😉


     

  • MissNina

    fina du. Tack för responsen.

    det var just det som hänt. Att jag tog fel på följare och följer. Men skadan är skedd. Och ja det är en helt fantastisk fairy att vi hittat tillbaks till varandra. Jag kommer ge honom tid. Ej höra av mig och se om det finns en chans att vi kan hitta tillbaks till det vi hade. För han är värd att vänta på.

  • Tecum

    Det enda du kan göra är att förklara att du gjorde fel och be om ursäkt. Sen är det upp till honom. Om han vill ha vidare kontakt med dig kommer han att acceptera det, även om det tar lite tid.

    Och även om han följer unga tjejer, varför inte så länge han är singel? Knappast troligt att de följer honom  om han inte tagit någon form av initiativ.

  • Earlgrey

    Det låter som att ni är lite lika i personligheten. Att det svänger väldigt snabbt i känslorna. Från att inte hörts på trettio år, nästan direkt bli ihop och planer på flytt etc. Sedan blir du tokarg och misstänker honom och överreagerar och han svarar med att också överreagera och hade bett dig dra åt helvete om ni inte hade en son ihop...
    Hur ska det funka i längden.... ? Ni har ju uppenbarligen mycket känslor på gott och ont men det blir ju en berg o dal bana om man inte kan styra dom....
    Ett förhållande måste vara byggt på tillit och beslutsamhet, inte så mkt på känslor anser jag... Man är inte alltid så kul att umgås med i den grå vardagen.... 
    Jag tror att det blir tufft för ni måste verkligen kunna lita på varandra när ni inte kan ses så mkt....
    Du kan inte göra mer än att be om ursäkt, sen fundera över om det inte är bättre och ha en god vänskaplig relation... eftersom ni har en son ihop...

Svar på tråden Förstört relationen