• Moa00

    Gravid med BF MAJ 2024!!

    Hej alla!! 


    Tänkte det kunde vara kul att skapa en tråd för alla som är gravida med bf i maj 2024!Skrattande

    Jag själv är 23 snart 24 år! Plussade idag med en planerad liten bebis! Är så otroligt glad! Bim är beräknad på söndag 27/8!


    Vad hade ni för gravid symptom?
    När plussade ni?
    Hur mår ni?

    Alla är välkomna i tråden, och det är många som inte ens plussat för hela maj månad än, med tanke på att jag är beräknad kring 7 maj😆

  • Svar på tråden Gravid med BF MAJ 2024!!
  • Moa00
    Jennjenn91 skrev 2023-08-25 22:26:52 följande:

    Jag plussade idag! Bim 29/8. Jag har varit sömnig hela veckan.
    Bf 9/5 enl en app :)


    Men åh stort grattis till dig!! samma här!! Men i min app står det att mensen bör börja på söndag, men i min andra står det 29onde också! Men nånstans mellan sön-tis! Så himla kul!

    Åh! Jag har också varit sömnig! Testat mig varje dag och fått negativt, sen idag dök en svag linje upp direkt, kunde inte tro mina ögon! Trodde att denna månad inte blev lyckat! Skrattande
  • Jennjenn91

    Grattis till dig med!
    jag har gått runt och känt efter på ALLT. åh nu högg det till det gjorde det inte förra månaden. Nu mår jag illa, hmm vad kan det vara.
    tog ett test i måndags som var toknegativt men tänkte ändå att det var lite tidigt. Och så igår med sånt ultratidigt digitalt. Chocken har inte riktigt Lagt sig än.

    ska du fortsätta testa? Jag har ett digitalt med veckor hemma som jag vill spara tills det har gått en stund iallafall. Vet inte exakt när jag ska ta det.

  • Janbo

    Kul att du startade en tråd, jag tänkte göra det men har avvaktat 😅

    Jag plussade svagt förra fredagen på äl+10 och är nu på äl+16 (bim+1).
    Jag blev gravid i juli och det blev dessvärre en kemisk graviditet så därför är jag mindre förhoppningsfull denna gång. Igår fick jag dessutom en liten färsk slemmig blödning som slutat nu (slempropp?) Har plussat väldigt starkt imorse så håller tummarna.

    Jag har haft symptom sedan jag plussade: trött, lågt blodvärde, konstant hungrig, halsbränna.. och nu även illamående som kommer och går. Var illamående en timme på jobb igår 🤢😅 Har även stickningar och lite molande. Mår bra!

    Jag är 34 och har inga barn sedan tidigare.

    Ska vi göra en lista?

    3/5 Janbo - första barnet

  • Ellinoro

    Hej på er! 
    Vad roligt Moa att du skapade denna tråd! Kul att dela alla tankar och känslor som jag nu upplever med någon som går igenom samma sak! 

    Jag har bim också 28/7. Då jag hade misstänkt tidigt missfall månaden innan då mensen kom 10 dagar för tidigt och fick missfalls liknande symptom. 


    Så blev helt överlycklig att jag blev gravid redan månaden efter. Speciellt när man gått med en föreställning att jag kommer säkert ha svårt att bli befruktad. Men nu får vi hålla tummarna att allt går vägen. 


    Jag tog rfsu test på både morgon och kvälls rutin för 4 dagar sedan och såg en ökning av ett litet streck. Så när det var såpass tydligt så tog jag i förrgår kvälls urin och igår morgon de digitala testen och det står gravid.

    Jag har mycket spänningar runt livmodern. Känns som det drar mest åt vänster men under gårdagen så flyttade känslan. Så kändes lättande. 


    Jag är ganska kort liten tjej och har alltid varit lite dålig med maten. Men min aptit och törst ökat markant på en vecka. Äter som en häst xD

    Känslig check, gasig/uppblåst check, trött och illamående. Men märker när jag stoppar i mig något munnen hjälper det mot illamåendet.

    Hoppas det går bra med er! 


     

  • Ellinoro

    @Janbo 

    Vi satt i lite liknande båt då. 
    3/5 har mitt app räknat ut med! 

    Kan vara som du säger en slempropp men tydligen sa barnmorskan till mig att en nidblödning behöver inte vara alltid sådär rosa som man tänker sig. Plussade du igen på stickan är det nog ingen fara. 


    Stort Grattis! 


     

  • Janbo
    Ellinoro skrev 2023-08-26 08:04:41 följande:

    @Janbo 

    Vi satt i lite liknande båt då. 
    3/5 har mitt app räknat ut med! 

    Kan vara som du säger en slempropp men tydligen sa barnmorskan till mig att en nidblödning behöver inte vara alltid sådär rosa som man tänker sig. Plussade du igen på stickan är det nog ingen fara. 


    Stort Grattis! 


     


    Nid-blödning känns väl lite sent? Är i vecka 5 (4+1). Plussade ju för 8 dagar sen. Ska ringa mottagningen på måndag, behöver ändå boka en tid 😊

    Tack och detsamma! 😃
  • Ellinoro
    Janbo skrev 2023-08-26 08:21:50 följande:
    Nid-blödning känns väl lite sent? Är i vecka 5 (4+1). Plussade ju för 8 dagar sen. Ska ringa mottagningen på måndag, behöver ändå boka en tid 😊

    Tack och detsamma! 😃

    Läste nog lite hastigast när du hade äl. 


    Men som sagt är nog ingen fara! 😃

  • Moa00

    Så himla roligt att ni alla plussat!! min mobil verkar inte vilja kunna svara på era meddelanden länkat så det får bli såhär!
     @jennjenn91 så roligt att vi är typ samtidigt! Jag känner exakt samma! har gått och känt i varje hörn o kant men inte vågat ta ut något i förskott! Plussade på dag 11 efter ägglossningen nu om jag räknat rätt, men har testat sen 8 dagar efter, o alla negativa tills igår! Började kännas hopplöst o började tro de var inbillning tillslut men igår kom dedär fina andra ljusa sträcket! Jag hade tänkt testa ett tag framöver, älskar och testa alldeles för mycket haha! Men ska bli kul och se hcg ökningen! Jag har både digitalt med veckor & digitalt tidigt hemma som jag ska ta nu imorgon på bim/mån! Är så rädd och bli besviken att de ska stå inte gravid bara för att mitt hormon kanske inte hunnit fördubblats än.. min förra graviditet som slutade i MA förra året plussade jag på bim+1 med digitalt veckotest och fick 1-2, sen fick jag missfall 1 vecka senare i vecka 5 :(

  • Moa00

    Grattis både @janbo och @ellinoro !! 


    visst känns det overkligt? Man märker verkligen att det är många som börjat känna symptom i tid men att man tvekar!! Men tänk att vi nu faktiskt fått vårat +! 
    Har läst alldeles för många trådar här hos familjeliv under tiden som vi planerade att börja försöka! Detta var vårt riktiga första försök, dock har vi varit oskyddade i flera år men nu var det dags att pricka in på dagen! Vi myste cirka 2 dagar innan ägglossningen och inget mer.. varit så nervös att det inte skulle ta sig denna gång då det känns som att alla ligger så sjukt mycket kring ägglossning, men ja de ska ju räcka med 1 av alla dem miljoner små simmarna;) och ja det tog ju sig ändå :D

Svar på tråden Gravid med BF MAJ 2024!!