• Anonym (Segt)

    Igångsättning eftet snitt?

    Ber om ursäkt på förhand för er som irriterar er på användare som skapar fler trådar, men denna frågeställning är annorlunda än i min andra tråd så jag hoppas fler ser den. 

    Är ledsen och orolig så jag hoppas ni som vill kommentera elakt kan motstå det just idag. Tack. 

    Fick akut kejsarsnitt efter en komplett misslyckad igångsättning för två år sen. Den upplevelsen var sammantaget så dålig att jag fick prata med sjukhuset då jag gav ett ?för lågt? betyg på upplevelsen, och slutade med att jag satt hemma och grät i veckor och inte har klarat av att sammanfatta det hela i mitt barns ?mitt första år? bok. 

     När jag blev gravid igen har min absolut enda farhåga varit att hamna där igen, med en misslyckad igångsättning som ger kejsarsnitt. Fick bla snedreaktioner på snittet senast och mådde både fysiskt och psykiskt totalt katastrof på en nivå jag aldrig upplevt. Kunde inte prata med någon vän om det utan att bryta ihop.

    Och nu är jag där igen på BF+10 (+9 enligt mig) att inte mkt hänt. Jag hade öppnat mig preciiis nog för en ballong, 1,5 cm,, men då ger läkaren kommentaren att ja, det kan ju krävas värkstimulerande dropp i steget efter och där är man restriktiv om man är snittad och mer generös med snitt igen. Kan säga att jag grät när hon sa det.

    Mår så dåligt redan nu, de ska sätta ballongen någon av de kommande dagarna när tid finns för mig men jag har sån ångest nu - i 40+ veckor har det här varit det enda jag velat undvika med förlossningen, hög risk för akut kejsarsnitt igen.

    Skulle så gärna vilja höra något positivt från er som varit snittade med första bebisen och fått ett andra barn där man satte igång det och det INTE blev snitt. Finns ni? Just nu känns det som der bara kommer sluta i snitt liksom och min ångest är i taket.

Svar på tråden Igångsättning eftet snitt?