• Baramammaella

    Angående ökade terrorhotsnivån, vågar man åka till typ Ullared?!

    Har en inplanerad resa till Ullared. Men känner att jag oroar mig för allt just nu pga den ökade hotbilden mot Sverige, samtidigt som jag så gärna vill åka. Hur hade ni andra gjort/tänkt? 

  • Svar på tråden Angående ökade terrorhotsnivån, vågar man åka till typ Ullared?!
  • Guldnovan
    Baramammaella skrev 2023-08-17 21:45:39 följande:
    Angående ökade terrorhotsnivån, vågar man åka till typ Ullared?!

    Har en inplanerad resa till Ullared. Men känner att jag oroar mig för allt just nu pga den ökade hotbilden mot Sverige, samtidigt som jag så gärna vill åka. Hur hade ni andra gjort/tänkt? 


    Skulle inte åkt dit även om hotbilden var 0. 
  • Decemberskytt
    Guldnovan skrev 2023-08-17 21:52:01 följande:
    Skulle inte åkt dit även om hotbilden var 0. 
    Haha, instämmer där. Åker inte dit ens under hot Skrattande
  • Decemberskytt
    RaYzLeR skrev 2023-08-17 22:19:24 följande:

    Ullared är nog inte terroristernas första mål. 🙂


    Säg inte det. Allvarligt talat väljer terrorister att attackera på en plats med mycket människor, knappast något ställe i Sverige som har lika mycket besökare samtidigt som just Ullared.
  • RaYzLeR
    Decemberskytt skrev 2023-08-17 23:15:44 följande:
    Säg inte det. Allvarligt talat väljer terrorister att attackera på en plats med mycket människor, knappast något ställe i Sverige som har lika mycket besökare samtidigt som just Ullared.
    Ja, men på Ullared så är ju folket så utspritt över hela varuhuset.

    Det är större chans att det blir en terrorattack på en fullpackad konsert.
  • Dr Nail

    Förutom folksamlingar är terrorister oftast ute efter objekt med symboliskt värde. Är Ullared en symbol för vår demokrati och frihet?

  • LFF
    Baramammaella skrev 2023-08-17 21:45:39 följande:
    Angående ökade terrorhotsnivån, vågar man åka till typ Ullared?!

    Har en inplanerad resa till Ullared. Men känner att jag oroar mig för allt just nu pga den ökade hotbilden mot Sverige, samtidigt som jag så gärna vill åka. Hur hade ni andra gjort/tänkt? 


    Rädsla är precis vad de vill uppnå. Att vi inte ska leva vårt liv som vi brukar. 

    Jag hade åkt utan tvekan. Man ska vara mer uppmärksam men ingenstans har de sagt att man inte ska göra de saker man skulle gjort annars.
Svar på tråden Angående ökade terrorhotsnivån, vågar man åka till typ Ullared?!