• linakarin

    Fertilitetsläkare/gynekolog i Stockholm

    Hej!

    Jag undrar om det finns någon här som har tips på en bra gynekolog/ fertilitetsläkare i Stockholm, som INTE är knuten till en IVF-klinik. Då jag redan har barn kommer jag inte få hjälp via landstinget, så det behöver inte vara en mottagning som har avtal med SLL. Jag var hos en fertilitetsläkare på en större klinik tidigare i veckan för att få svar på lite olika funderingar kring min menscykel och mina möjligheter att bli gravid, men det kändes som att läkaren mest av allt ville övertyga mig om att göra IVF och jag känner att jag inte riktigt fick den hjälp jag hade hoppats på.

    Bakgrunden är att jag fick mitt första barn för lite mer än ett år sedan och jag ammar fortfarande en hel del. Jag har ägglossning varje månad (har testat i 4 cykler nu), men jag har upptäckt att lutealfasen är för kort (8-11 dagar istället för 14 dagar, som den var innan jag blev gravid med min dotter). Jag vill utreda vad detta beror på och vad jag kan göra åt det. Jag har förstått från andra håll att amningen kan vara boven, men enligt den senaste läkaren är det pga att jag är på väg in i klimakteriet, vilket gav mig panik. Jag är 41 år, så det är inte alls omöjligt förstås, men jag skulle gärna vilja träffa en annan läkare för en lite grundligare genomgång.

    Skulle vara 

Svar på tråden Fertilitetsläkare/gynekolog i Stockholm