• JodiBabe

    Räcker 128 GB, ny mobil?

    Hej, ska skaffa ny mobil. Tänkte fläska på lite, så undrar om ni tycker jag ska köpa till mer lagringsutrymme än 128 GB som kommer med original-priset?

    När behöver man 256 GB? 

    Jag tar mkt bilder, men lagrar dem i molnet osv. 

  • Svar på tråden Räcker 128 GB, ny mobil?
  • Blond tjej
    JodiBabe skrev 2023-08-09 20:23:06 följande:
    Räcker 128 GB, ny mobil?

    Hej, ska skaffa ny mobil. Tänkte fläska på lite, så undrar om ni tycker jag ska köpa till mer lagringsutrymme än 128 GB som kommer med original-priset?

    När behöver man 256 GB? 

    Jag tar mkt bilder, men lagrar dem i molnet osv. 


    Du kan ju alltid köpa ett minneskort till mobilen om du behöver mera minne senare 
  • flygrl

    JodiBabe & Blond tjej i samma tråd...man kan tro det är en lektråd man hamnat i jue. 😉

    Iaf så tänker jag att 128 GB räcker långt beroende på hur du använder din telefon. Själv har jag 256 GB nu och har mycket minne ledigt men tycker det är skönt veta att jag har god marginal och aldrig behöver fundera om jag ska spara den ena eller andra större filen. Min första smartphone hade löjligt litet minne och det va skitjobbigt när det blivit fullt. 😮

  • Anonym (Abc)

    Jag köper alltid minsta minnet och lägger allt i molnet. 


    Sen finns det ju ingen idé att gå runt med 10 000 foton i mobilen. Jag framkallar 150 om året och raderar resten.

  • Blond tjej
    flygrl skrev 2023-08-09 21:39:25 följande:

    JodiBabe & Blond tjej i samma tråd...man kan tro det är en lektråd man hamnat i jue. 😉

    Iaf så tänker jag att 128 GB räcker långt beroende på hur du använder din telefon. Själv har jag 256 GB nu och har mycket minne ledigt men tycker det är skönt veta att jag har god marginal och aldrig behöver fundera om jag ska spara den ena eller andra större filen. Min första smartphone hade löjligt litet minne och det va skitjobbigt när det blivit fullt. 😮


    Hi hi ibland händer det att jag är på samma sida som nån annan lektråds användare 
    Jag har  128 gb i min lur plus ett minneskort som jag sparar alla bilder på så jag har rätt så mycket ledig minne kvar i luren  
  • flygrl
    Blond tjej skrev 2023-08-09 21:50:18 följande:
    Hi hi ibland händer det att jag är på samma sida som nån annan lektråds användare 
    Jag har  128 gb i min lur plus ett minneskort som jag sparar alla bilder på så jag har rätt så mycket ledig minne kvar i luren  
    Jo, FL är en ganska liten gemenskap ändå men lite kul när man känner igen folk från FL:s kärna, lektrådarna. 😉

    Du verkar mer förnuftig än jag för jag drar på mig alldeles för mycket filer i telefonen. Har massa böcker liggande med som jag borde föra över till laptopen i stället...

    Min lilla ADD-hjärna har lite svårt att sålla och få överblick ibland muppigt nog. 😕
  • JodiBabe
    flygrl skrev 2023-08-09 21:39:25 följande:

    JodiBabe & Blond tjej i samma tråd...man kan tro det är en lektråd man hamnat i jue. 😉

    Iaf så tänker jag att 128 GB räcker långt beroende på hur du använder din telefon. Själv har jag 256 GB nu och har mycket minne ledigt men tycker det är skönt veta att jag har god marginal och aldrig behöver fundera om jag ska spara den ena eller andra större filen. Min första smartphone hade löjligt litet minne och det va skitjobbigt när det blivit fullt. 😮


    haha!  

    Tack för ditt svar, var lite inne på det! Att kanske köpa till lite. Just för jag har haft en sunktelefon med mindre (ja!) äm 64 GB. 

    Men min fundering var om prisskillnaden gjorde det värt det. 128GB är ju ändå standard idag och funkar hos the average person.
  • JodiBabe
    Blond tjej skrev 2023-08-09 21:50:18 följande:
    Hi hi ibland händer det att jag är på samma sida som nån annan lektråds användare 
    Jag har  128 gb i min lur plus ett minneskort som jag sparar alla bilder på så jag har rätt så mycket ledig minne kvar i luren  


    Jo jag sparar ju bilder i molnet så jag är egentligen inte säker på om 256 GB behövs. Men funderar...
  • JodiBabe
    flygrl skrev 2023-08-09 22:34:41 följande:
    Jo, FL är en ganska liten gemenskap ändå men lite kul när man känner igen folk från FL:s kärna, lektrådarna. 😉

    Du verkar mer förnuftig än jag för jag drar på mig alldeles för mycket filer i telefonen. Har massa böcker liggande med som jag borde föra över till laptopen i stället...

    Min lilla ADD-hjärna har lite svårt att sålla och få överblick ibland muppigt nog. 😕
    Fast vem orkar rensa i mobilen? :P Det är ju jobbigt.
  • Blond tjej
    flygrl skrev 2023-08-09 22:34:41 följande:
    Jo, FL är en ganska liten gemenskap ändå men lite kul när man känner igen folk från FL:s kärna, lektrådarna. 😉

    Du verkar mer förnuftig än jag för jag drar på mig alldeles för mycket filer i telefonen. Har massa böcker liggande med som jag borde föra över till laptopen i stället...

    Min lilla ADD-hjärna har lite svårt att sålla och få överblick ibland muppigt nog. 😕
    Ja det är ju det.
    Jag har en padda där jag kan spara dom filerna som är lite större.
    Jag har tagit bort alla appar som jag inte använder för att få mera ledigt minne i luren 
    JodiBabe skrev 2023-08-10 07:34:46 följande:


    Jo jag sparar ju bilder i molnet så jag är egentligen inte säker på om 256 GB behövs. Men funderar...
    Du klarar dig nog med 128 GB om du sparar bilderna i molnet.
    Jag ska själv köpa en ny mobil för min är fyra år nu så batteriet börjar att bli dåligt 
     
Svar på tråden Räcker 128 GB, ny mobil?