• Lindsey77

    Respektlösa hundägare, hur tänker ni!? Behöver hjälp med lösning!

    Jag bor i hyresrätt som har en privat ägare (ej kommunal) och vi i huset har en liten gräsplätt utanför huset. Det är även två träd som står på gräsmattan. Precis vid gräsmattan är det en trottoar där rätt många människor passerar. 

    Och där stannar många till och låter deras hundar gå in och kissa både vid träden och rakt på gräsmattan. Så respektlöst av er hundägare! Jag kanske inte vill låta mitt barn gå omkring i hundkiss på den enda lilla gräsplätten vi har. Ni låter era hundar kissa utanför andras hus men säkert inte vid era egna! 

    Så vad har vi för lösning som fungerar? HAR NI NÅGRA FÖRSLAG? Skyltar hjälper INTE, de blir bara stulna och hundägare struntar i sådant. Jag har googlat och det verkar som om hundar inte gillar vinäger och cayennepeppar? Funkar det? Jag ska i så fall dränka hela gräsmattan med det. Har även sett att det finns speciella sprejer, men hjälper det?

  • Svar på tråden Respektlösa hundägare, hur tänker ni!? Behöver hjälp med lösning!
  • Anonym (Husägare)

    Enkelt staket mot gatan.
    Rolig skylt.

  • Anonym (b)

    Sätt upp en skylt där det står att hundar inte får kissa och bajsa där

  • Lindsey77

    Det vore en enkel lösning som jag själv har funderat på, men då måste jag bekosta det helt själv, och jag bor i hyresrätt. Inte så sugen på det. 

  • Lindsey77

    Det vore en enkel lösning som jag själv har funderat på, men då måste jag bekosta det helt själv, och jag bor i hyresrätt. Inte så sugen på det. 

  • Lindsey77
    Anonym (g) skrev 2023-08-02 20:52:26 följande:

    Inspirerad av gårdagens hundbajstråd?


    Har inte läst. Men får kolla på den, antar att det är fler som har problem att hundar kissar och bajsar precis överallt. Borde förbjudas i stan.
  • Lindsey77
    Lindsey77 skrev 2023-08-02 20:52:28 följande:

    Det vore en enkel lösning som jag själv har funderat på, men då måste jag bekosta det helt själv, och jag bor i hyresrätt. Inte så sugen på det. 


    Skulle vara svar på gällande staket. 
  • Jemp

    Dränker du gräsmattan i vinäger har du nog inte överdrivet mycket gräs kvar sen i alla fall. 

    En öppen, allmän gräsplätt (om jag tolkar dig rätt) är nog svårt att undvika kissande hundar på. 

  • Lindsey77
    Jemp skrev 2023-08-02 20:55:42 följande:

    Dränker du gräsmattan i vinäger har du nog inte överdrivet mycket gräs kvar sen i alla fall. 

    En öppen, allmän gräsplätt (om jag tolkar dig rätt) är nog svårt att undvika kissande hundar på. 



    Den är verkligen inte öppen, den tillhör vårt hyreshus och är INTE kommunal mark. Det saknas bara staket ut mot gatan så hundägare låter därför sina hundar gå in där. 

    Hellre en ful gräsmatta än hundkiss. Och förresten är gräsmattan redan död kring träden ändå pga av allt kissande. 
Svar på tråden Respektlösa hundägare, hur tänker ni!? Behöver hjälp med lösning!