• Anonym (Trådskapare)

    Greta Thunberg dömd i tingsrätten

    Greta blev igår dömd till böter i tingsrätten för att ha demonstrerat i Malmö.

    Några timmar senare var hon och demonstrera igen och polisen fick lyfta bort henne återigen.

    Jag har svårt att se att hon gjort något dåligt. Hon har inte förhindrat utryckningsfordon och demonstrerar fredligt.

    Sedan så har hon ju i sak rätt. 


    Vi har just nu ett brinnande Europa. Fortsätter detta kommer vi ha miljontals klimatflyktingar. 

    Hur kan människor i sociala medier säga att hon borde dömas till rättspsykiatrisk vård för att hon faktiskt försöker bromsa utvecklingen? 

  • Svar på tråden Greta Thunberg dömd i tingsrätten
  • Anonym (Hin håle)
    Anonym (Trådskapare) skrev 2023-07-25 11:29:59 

    Jag har svårt att se att hon gjort något dåligt. Hon har inte förhindrat utryckningsfordon och demonstrerar fredligt.


    Då hon bröt mot lagen blev hon dömd, inget konstigt.
  • Anonym (Ja du)

    Varför andra säger så vet jag inte. Jag personligen bryr mig inte om henne for s*it. Däremot bryr jag mig extremt mkt om våran miljö och är orolig för den (innan Greta en var en Greta). Men vad ska vi göra? Personligen vet jag inte, utöver att jag försöker handla mat som kommer ifrån lokala bondgårdar, svenska varor som är tillverkade i Sverige eller på denna kontinent, källsorterar osv. Tror man behöver se på smarta lösningar, som tex Greta kan gå och utbilda sig och ta fram istället. Kanske begränsa barnafödandet till max 2st/par eller nåt. Det finns så mycket att göra och ingen kan göra allt men alla kan göra något varje dag.

  • Anonym (Trådskapare)
    Anonym (Hin håle) skrev 2023-07-25 11:33:35 följande:
    Då hon bröt mot lagen blev hon dömd, inget konstigt.
    Det är rätt att hon brutit mot lagen. Det är korrekt att bli dömd. Men i allmänhet uppskattar jag inte återfallsförbrytare? typ människor som kör vårdslöst i trafiken eller misshandlar sina barn?.

    Greta gör ju något väldigt oegoistiskt och bra. Därför ser jag inte handlingen som dålig
  • Anonym (Hin håle)

    Och det får du ju tycka. 


    Anonym (Trådskapare) skrev 2023-07-25 11:41:02 följande:
    Det är rätt att hon brutit mot lagen. Det är korrekt att bli dömd. Men i allmänhet uppskattar jag inte återfallsförbrytare? typ människor som kör vårdslöst i trafiken eller misshandlar sina barn?.

    Greta gör ju något väldigt oegoistiskt och bra. Därför ser jag inte handlingen som dålig
  • annabellelee

    Jag håller med. Folk blir så arga på fredliga demonstrationer FÖR ATT RÄDDA VÅR VÄRLD.

    "Jag håller med dem i sak, men att demonstrera så där? Egoistiskt! Låt oss bara bränna sönder jorden i lugn och ro! Att utrota några tusen djurarter har väl ingen dött av!" 

    Hon skadar ingen och kämpar för något bra. Varför blir så många sura?

  • Anonym (Hin håle)
    annabellelee skrev 2023-07-25 11:46:13 följande:

    Jag håller med. Folk blir så arga på fredliga demonstrationer FÖR ATT RÄDDA VÅR VÄRLD.

    "Jag håller med dem i sak, men att demonstrera så där? Egoistiskt! Låt oss bara bränna sönder jorden i lugn och ro! Att utrota några tusen djurarter har väl ingen dött av!" 

    Hon skadar ingen och kämpar för något bra. Varför blir så många sura?


    Jag hade stört mig om jag hade ett jobb att utföra men blev hindrad. 
  • Anonym (Trådskapare)
    Anonym (Ja du) skrev 2023-07-25 11:39:14 följande:

    Varför andra säger så vet jag inte. Jag personligen bryr mig inte om henne for s*it. Däremot bryr jag mig extremt mkt om våran miljö och är orolig för den (innan Greta en var en Greta). Men vad ska vi göra? Personligen vet jag inte, utöver att jag försöker handla mat som kommer ifrån lokala bondgårdar, svenska varor som är tillverkade i Sverige eller på denna kontinent, källsorterar osv. Tror man behöver se på smarta lösningar, som tex Greta kan gå och utbilda sig och ta fram istället. Kanske begränsa barnafödandet till max 2st/par eller nåt. Det finns så mycket att göra och ingen kan göra allt men alla kan göra något varje dag.


    Rent krasst så är det inte forskning som saknas just nu. Forskare har sagt att bränderna i Europa handlar om människors levnadssätt. Ingen bryr sig, trots att det brinner massor fortsätter folk att resa ner till Grekland exempelvis. 


    Man gör inte de satsningarna heller som krävs från politiskt håll för att människor ska kunna göra rätt. jag ville exempelvis förra veckan gå till en återvinningscentral hos min kompis (jag är bortrest). Där hon bor har de tagit bort typ alla återvinningsstationer. Jag gick till de platserna som skulle ha en återvinningsstation och det visade sig att många av de va bortplockade. Jag fick gå över en mil tillslut för att återvinna en kartong. Det är faktiskt inte rimligt. Det ska vara enkelt att göra rätt och man ska inte behöva ha bil för att återvinna. Där jag själv bor så har jag däremot massa återvinningsstationer. närmaste 100 meter från min bostad men sedan finns det massa ställen till. 

    Däremot är det fel att man inte kan lämna små elektroniksaker vid det vanliga stationerna. Typ en trasig sladd, trasiga hörlurar och småsaker. I dagsläget måste man ha bil för att åka och lämna sånna saker 

  • Anonym (Trådskapare)
    Anonym (Hin håle) skrev 2023-07-25 11:48:13 följande:
    Jag hade stört mig om jag hade ett jobb att utföra men blev hindrad. 
    Det fanns människor som jobbade med att döda människor i koncentrationslägerna. Jag hade inte brytt mig om demonstranter stormade ställena och stoppade idioternas arbetsuppgifter. Din logik håller inte 
  • Anonym (E)
    Anonym (Trådskapare) skrev 2023-07-25 11:51:12 följande:

    Däremot är det fel att man inte kan lämna små elektroniksaker vid det vanliga stationerna. Typ en trasig sladd, trasiga hörlurar och småsaker. I dagsläget måste man ha bil för att åka och lämna sånna saker 


    Här finns det några stationer med just mindre elektionikavfallsdel :)
  • Anonym (Trådskapare)
    Anonym (E) skrev 2023-07-25 11:55:46 följande:
    Här finns det några stationer med just mindre elektionikavfallsdel :)
    Och jag på vissa platser finns det typ inga miljöstationer alls. Det ser otroligt olika ut.
Svar på tråden Greta Thunberg dömd i tingsrätten