• vmave

    Jag behöver hjälp att komma på en produkt

    Hej!

    Jag behöver verkligen er hjälp. Jag är en ensamstående far som vill tjäna in lite mer pengar till familjekassan och det tänkte jag göra genom att köpa in produkter som jag sedan säljer dyrare. 

    Efter att ha frågat runt och googlat har jag kommit fram till följande kriterier för min produkt:


    Inte för ömtålig (t.ex. dekorations-havre / vetestrån)

    Inte för stort (för att undvika dyra leveranskostnader)

    Inte är tungt (för att undvika dyra leveranskostnader)

    Inte är elektroniskt (för risk för dålig kvalitet och många returer/klagomål)

    Inte ha olika storlekar (t.ex. kläder som innebär fler returer)

    kan repeteras (alltså saker som man ofta köper fler av)

    kan köpas billigt säljas dyrare (t.ex. är glas någonting som kan ha många olika priser)



    Stort tack till alla som vill hjälpa till <3
  • Svar på tråden Jag behöver hjälp att komma på en produkt
  • Themis

    En f.d. kollega till mig sniffade upp LEGO-byggsatser till bra priser ute i Europa och la ut på Blocket lagom till jul. Han gjorde pengar på det.


    Det är många det är synd om, men inte alltid för det de tror.
  • Meddelande borttaget
  • Goneril

    Acendere bjöd på dagens skratt. Tänk på att avansen ska täcka upp för fängelsevistelse! Där är kost och logi gratis har jag hört. Fängelserna lär vara bekäma nu för tiden; ett litet inbrott kan vara en affärsidé. 

  • Martinnains

    Om du inte är en naturlig säljare så försök att hitta något där du har kunskap och är insatt i.
    En bra idé kan vara att kolla på konkursbon sånt som säljs i större partier för att sedan sälja vidare styckvis

  • Vladdis

    Snusakuten.se - enkelt fixat med en chatgpt-4 developer suite. Där du helt enkelt erbjuder snus & läsk sent på kvällarna, tänk 01-07 på natten.

    Så gör du tre packet av det. 

    Nattsuddaren - 5 dosor, + 3 chips + 2 läsk 1,5 L
    900kr + utkörning 100.

    Ex ex. Vet ej vart du bor men jag vet att denna ide skulle slå igenom i större städer från fredag-söndag. Då skulle du rimligtvis kunna plocka en extra 14-20 000 i månaden på denna ide.

    Allt du behöver är en bil, en digital kanal, Google adwords & grossistpris inhandlade snus, läsk o snacks. Har velat starta en tjänst likt denna & jag har kapacitet för att skapa hela det digitala flödet & betalningslösningar. Du skulle kunna starta som hobbyverksamhet de första 150 000. Därefter bildar du ett handelsbolag. Hör av dig till mig via pm om detta vore en ide du skulle tycka om. 

Svar på tråden Jag behöver hjälp att komma på en produkt