• Saara90

    Första graviditet v 15

    Hej tjejer. 
    Är gravid för första gången och i v 15+3.
    Mår otroligt bra,  super pigg och håller igång med löpning och styrkelyftet på gymmet.  Äter som en häst dock 😅
    Inte mått illa eller spytt en enda gång heller. 
    Första ultraljudet var för 2 veckor sedan och nästa om en månad.  VAD TROR NI DET ÄR FÖR KÖN?

    Har cravings på inlagda Rödbetor, knäckebröd m. Pålägg. Hårdost, ägg, sill/fisk och Kaviar.  Äter mycket frukt och grönsaker, apelsinjuice.  Äter endel Yoghurt m. Flingor med.

    Tappat matsuget på riktig varm lagad mat. Så blir mycket kall mat, vill absolut inte ha sött, kryddstarkt och kött ifrån ko/grus 😆

  • Svar på tråden Första graviditet v 15
  • Anonym (Lisa)

    Precis läst in mig på de där teorierna. Baserat på hur jag uppfattat den så är det en pojke hahah😆 grattis! Vad roligt att du når så bra

  • Saara90
    Anonym (Lisa) skrev 2023-07-24 16:15:39 följande:

    Precis läst in mig på de där teorierna. Baserat på hur jag uppfattat den så är det en pojke hahah😆 grattis! Vad roligt att du når så bra


    Tack ja verkligen,  nya PR i gymmet och tider i löparspåret 😅 lider med de som mår skit under graviditeten,  mitt kanske kommer senare eller så har jag tur.

    Min magkänsla säger flicka så även morsan men vi får väl se 🥰😂
  • Anonym (3 barn mamma)

    Hej grattis 

    det låter som när jag var gravid med mina pojkar och nu med 3 och enligt Rul en tjej. Så skiljer det att kräkts mycket i början o illamående, tycker även att psyket och sexlusten är betydligt sämre denna gången. om det är tecken vet jag inte med det är skillnaden för mig. 


    där emot säger nuben att det skulle vara en pojke så jag gissar på det :) 

    om du är super nyfiken rekommenderar jag att lägga din bild på Nub Theory queens på facebook. De är grymma! 

  • Anonym (3 barn mamma)

    Hej grattis 

    det låter som när jag var gravid med mina pojkar och nu med 3 och enligt Rul en tjej. Så skiljer det att kräkts mycket i början o illamående, tycker även att psyket och sexlusten är betydligt sämre denna gången. om det är tecken vet jag inte med det är skillnaden för mig. 


    där emot säger nuben att det skulle vara en pojke så jag gissar på det :) 

    om du är super nyfiken rekommenderar jag att lägga din bild på Nub Theory queens på facebook. De är grymma! 

  • Anonym (Också gravid)

    Vad Kul att du mår så bra! Själv har jag mått fruktansvärt sedan vecka 8, är i slutet av vecka 14 nu. Illamående dygnet runt, enorm trötthet och orkeslöshet. Har försökt städa men orkar inte mycket alls och sen förstoppning på det också.

    Jag tror utifrån din bild att det är en liten pojke  :) 

  • Anonym (Lisa)

    Gravid med andra nu i vecka 13. Mått otroligt illa o spytt massor. Nu har kräkningar slutat typ men kvarvarande illamående. Enligt blodprov väntar jag en pojke. Kände det på mig men blev osäker när jag mådde så otroligt illa pga myter. Helt annat ifrån min första pojke 😅

  • Anonym (Lis)

    Härligt att du mår bra.
    Du har ingen bättre bild? 

  • Saara90
    Anonym (Lis) skrev 2023-07-24 22:26:15 följande:

    Härligt att du mår bra.
    Du har ingen bättre bild? 



  • Fiamadde

    Heja dig Saara90!!
    Jag är gravid i vecka 18(17+5) och löptränar som jag brukar ca 60-70km vecka! Dock inga hårda intervaller.
    Vi ska på ultraljud om en vecka och får då förhoppningsvis redan på kön.Skrattande

  • svansmamman

    Min gissning utifrån både cravings (även om det inte är någon exakt vetenskap men jag har haft samma typ och väntat/väntar pojkar) och nub. 🥰

  • Anonym (Eva)

    Hoppas du får en pojke som är min magkänsla säger, brukar sällan ha fel! Bett till änglarna om att du ska få en pojk :) 

  • Saara90
    Anonym (Eva) skrev 2023-07-27 08:05:43 följande:

    Hoppas du får en pojke som är min magkänsla säger, brukar sällan ha fel! Bett till änglarna om att du ska få en pojk :) 


    Hehe ja för mig kvittar det. Sambon hoppas liiite mer på en dotter  han har nämligen två söner sen innan 🤣😅❤️
  • Saara90

    Fiamadde åh vad härligt med en till pigg i idrotts tjej. Jag drog min morgonrunda i skogen 8km för ett tag sedan, löpningen känns bra. Blir väl gymmet senare.  Igår drog jag nytt personligt rekord i marklyft 145kg å jag väger 62kg så är sjukt nöjd. Helt otroligt att man KAN må såhär bra i graviditeten.
    Hur mår du förutom att träna funkar bra? Skriv gärna vilket kön ni väntar 🥰 4 veckorna kvar ifrån idag Torsdag för oss att förhoppningsvis få veta. Längtar. 

  • Saara90

    Svansmamman.  Ja min magkänsla säger numera pojk med tanke på hur jag mår. 
    I början gällde flicka och mon mamma säger flicka,  hon har haft rätt på min systers 2 ungar innan så vi får se 🤣🤣

Svar på tråden Första graviditet v 15