• Hoppfull95

    Positivt graviditetstest, sedan negativt någon timme senare. Vad gäller?

    Hej! 

    Med risk för att jag skriver i fel tråd, så har jag en fråga. Jag testar här, med hopp om svar! Glad

    Jag och min sambo har försökt att bli gravida i 2-3 månader. Idag, runt klockan 11, tog jag ett graviditetstest (Clearblue ultratidigt), varpå det stod "gravid" på indikatorn. För att "vara på den säkra sidan" tog jag, några timmar senare och vid olika tillfällen, två ytterligare test av samma sort - dessa visade "inte gravid"... Jag blir konfunderad, då jag inte varit gravid förr eller plussat. Vad tror ni, är jag gravid eller inte, tro?

    Vad som ska tilläggas är att det fortfarande är tidigt att testa, tror jag. Mensen förväntas komma om 6-7 dagar, alltså söndag den 29. 

    Varmt tack på förhand! 

  • Svar på tråden Positivt graviditetstest, sedan negativt någon timme senare. Vad gäller?
  • Anonym (Y)

    Hormonnivåerna är som högst på morgonen, så kanske var de för låga några timmar senare för att kunna detekteras? Fortsätt testa på morgonurin 😊

  • Hoppfull95

    Tack för svar! Ja, precis. Så kan det ju vara. Då borde jag ju kunna vara gravid. För visst känns det lite konstigt att det skulle visa positivt om jag inte är gravid?

  • Anonym (Hanna)

    Ja, det är sällan (i princip aldrig) du får ett positivt graviditetstest. Speciellt på de digitala. Så testa imorgon igen direkt på morgonen så kan jag nästan lova att det är positivt. 🥰

Svar på tråden Positivt graviditetstest, sedan negativt någon timme senare. Vad gäller?