• Mikkans

    Ovumia finland

    Hej! Vill skapa en samlingstråd för alla som väljer att ta hjälp genom Ovumia 🧬 i Finland. 


    Själv påbörjar jag PGD resa (ivf också såklart) där inom kort. Finns en grupp på Facebook som heter Ovumia Patienter som man också kan besöka. Kramar och lycka till!!

  • Svar på tråden Ovumia finland
  • Skruk

    Hej! 

    Är du igång nu? Jag kollar på möjligheten att göra ICSI och PGT-A på Ovumia, men undrar hur mycket man måste komma in till kliniken under pågående behandling. Är det bäst att bo i Helsingfors två veckor eller går mkt att lösa på distans? Den klinik där jag gjorde behandling för mitt första barn är otroligt rigid med sina regler så där skulle jag behöva åka och bo i två veckor om jag vill göra ny behandling. Hoppas hitta någon som är mer flexibel.

  • Mikkans

    Hej! Jag är klar nu :)  Du behöver inte åka till kliniken för ultraljud eller så, det sköter du på din hemort men meddelar dom resultatet. Sen åker du dit för äggplock och förhoppningsvis återföring!

  • Skruk

    Tack! Vad skönt! Och grattis (?)!

    Upplevde du det lätt att hitta gynekologer som kunde göra ultraljud i Sverige? Gick du genom IVF-klinik?

  • Skruk

    Nej, wow!  Helt missat! Vet du om de alltså samarbetar så att man kan formellt göra behandlingen i Finland men göra många undersökningar etc här i Sverige?

  • Mikkans
    Skruk skrev 2024-03-01 22:08:11 följande:

    Nej, wow!  Helt missat! Vet du om de alltså samarbetar så att man kan formellt göra behandlingen i Finland men göra många undersökningar etc här i Sverige?


    Jag tror det är fullt möjligt! 
  • Skruk

    Vet inte om frågan var riktat till mig eller TS men vi har bokat in en första konsultation. Ska du också dit?

Svar på tråden Ovumia finland