• HejEllie

    Skulle ni fortsätta tro? Blödning, mensvärk i vecka 6

    Alltså, blir tokig. Min förra graviditet var så sjukt enkel och tydlig jämfört med denna. Då tog jag ett test som var positivt, blödde aldrig en droppe under hela graviditeten och var aldrig orolig för missfall (förutom en enda dag i typ vecka 10 när jag fick ont). 


    Men denna gång? Så förvirrad. Det började med att mensen var sen. Tog ett test på BIM och fick negativt. Inga konstigheter, inväntade mensen. Någon dag senare fick jag blodblandad flytning och tänkte att mensen skulle börja. Men den satte aldrig igång. Blödde bara lite lite varje dag i typ 6 dagar. Blev misstänksam och tog nya test som var positiva. Digitalt CB positivt i lördags 1-2 veckor. Men i och med blödningarna var jag skeptisk. Men läste på massa här och insåg att blod under tidig graviditet inte måste vara lika med missfall. 

    På söndagsmorgonen efter plusset kom ny liten blödning (färskt blod). Tänkte att det var det, nu kommer missfallet som jag trodde. Raderade gravidappen. Inväntade mer blod. Men kom inget mer. Nähä?

    Måndag: vaknade med hemsk mensvärk. Tänkte att nu börjar det! Men inte en droppe. Tog teststicka som var ganska svag ändå, så kände mig mer övertygad att MF nu skulle komma igång. Men inte en droppe.

    Idag tisdag, vaknade återigen med värk på morgonen. Men fortfarande inget. Och sen har idag haft illamående som kändes exakt som när jag var gravid sist och mer normal molvärk bara. 


    Har varit 90% inställd på att det är MF på g. Men idag kom tvivlet ändå. Tänkte ta ny sticka imorgon och CB digitalt om någon vecka för att se eventuell stegring. Men vad hade ni tänkt i min situation? 

    Orkar inte bygga upp falska förhoppningar. Men borde kanske inte helt ge upp?

  • Svar på tråden Skulle ni fortsätta tro? Blödning, mensvärk i vecka 6
  • HejEllie

    Om någon läser det här i framtiden med liknande upplevelse kan jag berätta att det tyvärr var MF som jag misstänkte från början. Började blöda lite mer under typ 3-4 dagar, inte som en kraftig mens mer som en medel-lätt mens. Tog två nya test som visade svagt och sen blankt. Alla symptom försvann, och sen mådde jag helt bra och som vanligt igen, så då kände jag mig lugn med att det var klart. Min misstanke är att graviditeten avstannade väldigt tidigt men att det tog lite tid för missfallet att komma igång. 

Svar på tråden Skulle ni fortsätta tro? Blödning, mensvärk i vecka 6