• Fishfriend89

    Lock för örat i 24 dagar. Läkarna vet inte varför. Vet någon här ?

    Tja. 
    Jag har haft lock för mitt vänster-öra i 24 dagar nu. Det är extremt irriterande och försämrar livskvalitén enormt.  Jag går och tänker på örat I stort sett hela tiden. 

    Jag var hos läkaren för 3 veckor sedan. Då kom dom fram till att det var hörselgångsinflammation. Jag fick då örondroppar med antibiotika i. Jag tog dessa 3 ggr om dagen i 2 veckor utan minsta förbättring. 
    Jag åkte tillbaka till läkaren efter 2 veckor och då sa dom att jag nog hade en vaxpropp... Så dom spolade mitt öra. Men det hjälpte inte det minsta. 

    Idag ( över 3 veckor sedan de startade ) så var jag hos läkaren igen. För att spola örat igen.. Men när dom tittar in i örat så säger dom att det ser jättefint ut. Att jag inte behöver spola örat. 
    Då tror dom istället att jag har vatten i mellanörat ( bakom trumhinnan ) 
    Jag skulle få örat varmt och tryckutjämna ofta fick jag som rekommendation. Jag har gjort detta i flera dagar. Det finns absolut inget som hjälper. 

    Vet någon här inne hur jag kan lösa mitt lock för örat? Börjar bli extremt trött på detta nu. Och ärligt talat lite deprimerad

Svar på tråden Lock för örat i 24 dagar. Läkarna vet inte varför. Vet någon här ?