• Lindha76

    Adoptionshundar från Rumänien!!

    Jag har 2 st adopterade hundar från Rumänien och en Amstaff tjej som jag köpte här i Sverige. Har största delen av mitt liv haft 3 hundar åt gången...
    Denna TRION jag har nu, har nog hittills varit den som krävt mest tid, energi, utrymme, uppmärksamhet och lydnad, då menar jag MER ÄN VAD jag är van vid... Alla djur mår bra av regler och lydnad!
    Mina hundar är:
    LIVIA, född 2018-10-27, Amstaff, köpt av privat uppfödare.
    CHESTER, född 2018-06-10, Border Collie blandras, adopterad från Rumänien då han satt i DÖDSHÄGN.
    LIZZY, född: 2020-11-22, Dogo Argentino, adopterad från Rumänien då vi misstänker att hon endast använts för avel troligtvis i en källare eller liknande. Hon har förhårdnader på "hälarna & anklarna" på tassarna osv...och utslängd när hon inte var till nån nytta längre. Vid ankomst till Sverige 28/10-2022 vägde hon 30-35 kg, 65cm i manken och väldigt svullna juver. Idag är så trygg i sig själv, en robust tjej på 60-65 kg som verkligen ÄLSKAR att mysa och kramas...
    Underbart underbara hundar Hjärta
    Vi betalade 4500:- för Chester sommaren 2019, och 5000:- för Lizzy i höstas, det var privata omplacerare. Har varit STORA diskussioner på FB ang dessa adoptioner...

    ÄR DET FLER HÄR SOM ADOPTERAT HUNDAR FRÅN RUMÄNIEN? ISÅFALL NÄR? OCH VAD FICK NI BETALA?

  • Svar på tråden Adoptionshundar från Rumänien!!
  • Tuttälskare

    Att köpa hund från utlandet är många ggr att stödja en grym verksamhet. Priset som betalas är lågt med svenska mått men i tex Rumänien bra pengar.  Det avlas på allt utan annan tanke på att sälja
     hundar.  Det finns gott om sk. puppymills i många länder. Kan vara värt en tanke att hunden du hjälpt kanske gör det lönsamt fortsätta med den hänsynslösa aveln. 

Svar på tråden Adoptionshundar från Rumänien!!