• surefing

    Ger du till välgörenhet?

    Varför/varför inte? Tycker det kan kännas särskilt bra att göra det om man känner att man gjort något dåligt (lite ego men ger ju samma effekt för välgörheten ;))

  • Svar på tråden Ger du till välgörenhet?
  • RenLuft
    surefing skrev 2023-06-10 23:05:11 följande:
    Ger du till välgörenhet?

    Varför/varför inte? Tycker det kan kännas särskilt bra att göra det om man känner att man gjort något dåligt (lite ego men ger ju samma effekt för välgörheten ;))


    Hej!
    Ja, jag ger både till Amnesty International och Naturskyddsföreningen!

    Jag ger donationer för att jag som enskilt person kan inte göra så mycket, förutom att sopsortera, plocka skräp här och där, framförallt  i ''min'' skogsspår som jag brukar jogga/motionera i.

    Jag kan nog inte göra något som enskilt person för att oskyldiga människor skall bli befriade från fängelser. Men organisationer som Amnesty kan. Så journalister, oskyldiga homosexuella m.m, inte straffas och häng, blir oskyldigt dömd till döden.

    Organisationer som Naturskyddsföreningen kan göra mycket för naturen som inte jag kan. Dessutom utbildar de och sprider kunskap.
  • Anonym (Xx)

    Ja. Är månadsgivare till Läkare utan gränser. 

  • surefing

    Snyggt! Det jag kan ogilla lite är att man inte ser riktigt vad som händer med gåvorna. Hur ser ni på det?

  • RenLuft
    surefing skrev 2023-06-11 09:46:40 följande:

    Snyggt! Det jag kan ogilla lite är att man inte ser riktigt vad som händer med gåvorna. Hur ser ni på det?


    90 konto. Jag känner mig säker.
  • Spucks

    Ja. jag ger pengar. Har gjort det nästan oavbrutet sedan jag fyllde 18. Men inte för att jag tycker jag har gjort något dåligt och köper mig fri, utan för att jag anser att är man priviligerad borde man hjälpa andra, och att ge pengar anser jag som ett enkelt och effektivt sätt.

  • Anonym (L)

    Ger ca 10000 per år. Till Stadsmissionen, UNICEF, Barncancerfonden, Läkare utan gränser.  

  • RaYzLeR
    Anonym (L) skrev 2023-06-11 17:01:14 följande:

    Ger ca 10000 per år. Till Stadsmissionen, UNICEF, Barncancerfonden, Läkare utan gränser.  


    10000 per år är mycket pengar!
Svar på tråden Ger du till välgörenhet?