• Nathiss

    Utekatt till innekatt

    Jag och min sambo har flyttat med vår katt. Det äe en lugn katt som accepterar det mesta trots att han är nervös av sig. 


    Det är så att vi har flyttat från ett hus till en lägenhet och de mesta timmarna under dagen ligger han under sängen i sovrummet men kommer ut emellanåt för att ligga någon annanstans och äta.
    Han gör inga direkt ljud ifrån sig men sätter sig och tittar i rutan då och då och har även hittat vart ?ytterdörren? är någonstans. Är det någon som har erfarenhet och tror att han vantrivs eller mår/kommer må dåligt på något sätt?


    Jag vet att man kan gå ut med katten i sele men vi har inte bott här jättelänge och låter han vänja sig först. Utöver det så är han normal och verkar trivas till och från men katten är mitt allt  och jag går och oroar mig varje dag för att han ska bli deprimerad eller liknande

  • Svar på tråden Utekatt till innekatt
  • Sanna43

    Det är klart att de känner sig instängda om de är vana att kunna gå ut 

    min pappa flyttade utekatt till lgh och den katten blev jättejobbig, kissade på olika ställen och klöste på möbler. Så den tyckte det blev ganska hemskt

  • GGN

    Han skriker alltså inte när han sitter vid dörren? Verkar inte vilja gå ut när ni går in och ut?

  • Nathiss

    Nej ingenting sådant, utan han är med oss och sen leker han med vår andra minsta katt tills han tröttnar och lägger sig under sängen och sover

  • Nathiss

    ska tilläggas att han är 5 år gammal och han har bara varit utekatt sammanlagt 1 år när vi bodde i hus

Svar på tråden Utekatt till innekatt