• Anonym (Rädd)

    Kort mellangård??

    Jag har bf nu i juni och har aldrig direkt  varit nervös förrens nu.. 
    allt började med att jag för en vecka sedan upptäckte att jag förmodligen drabbats av hemorrojder? vilket fick mig att börja tänka att jag inte vill föda barn o att bm ska säga något..kan man bli av med dessa?
    sen har jag märkt att mitt underliv svullat något.. när jag kollade med spegel såg det ut som att jag inte har någon mellangård alls! Det ser ut som att blygdläpparna går ihop med rumpan så nu är jag jätte nojjig att jag kommer spricka.. om det beror på svullnad eller att det alltid varit så vet jag inte.. kan någon förklara för mig hur det egentligen ska vara för just nu känner jag mig bara så äcklig o förvirrad?. 

  • Svar på tråden Kort mellangård??
  • Anonym (A)

    Jag förstår inte. Du är rädd att bm på sjukhuset ska säga något negativt om dina hemorrojder när du är där för att föda? Det kan jag i så fall garantera dig att de absolut inte kommer göra, de har sett tusentals hemorrojder. Det är mycket vanligt att få vid graviditet och förlossning.

  • Anonym (Ish)

    Hemorrojder är jättevanligt under/efter graviditet. Bra att se till att inte vara hård i magen: mycket vätska, katrinplommon eller medicin om det behövs. Jag var faktiskt också liiite nervös om det där med mellangården eller perineum, fick info om massage där för att tänja. I efterhand känns det som rätt irrelevant faktiskt, barnmorskorna var på med kompress/handduk och stort fokus på att undvika spfinkterskada. Så ta det lugnt du och övertänk inte det där! 

Svar på tråden Kort mellangård??