• Anonym (Tråkig)

    Min man vill skiljas.. är jag så tråkig? :( :(

    Vi har varit ett år i 17 år.
    2 barn på 6 år och 14år.

    Jag: gillar att vara hemma, men gärna träffa lite vänner och så. Och såklart ute med barnen och leker.
    Man känner inget behov att gå ut och sätta  mig på en uteservering varje helg med barn iaf. Han tycker jag är tråkig som aldrig vill hänga med han och hans kompisar, antingen hem till kompis även för att de sedan ska ut. Eller direkt ut. även om det är skötsamt så är det ju alkohol varje gång.


    Min man: Väldigt social. vill gärna hänga med vänner varje helg. oftast ta några öl hos kompisen och sedan drar han ofta hem vid 23-23.30. 

    Jag har påkpekat att det hade varit kul om han ville vara hemma någon fredags kväll. Ha lite myskväll kanske när barnen lagt sig. Men börjar med en öl och sen vill han hellre med polarna.

    Kvar blir jag som den tråkiga som aldrig 
    gör något :( 

    Hur har ni det i erat förhållande ?

  • Svar på tråden Min man vill skiljas.. är jag så tråkig? :( :(
  • Anonym (Neee)

    Din man lever som om han inte har någon familj. Att festa med vänner varje helg när man har barn är inte hållbart i längden.

  • Lönnsirap

    Det spelar ingen roll hur andra har det i sina förhållanden, det viktiga är ju att man lever på ett sätt som båda i förhållandet uppskattar och tycker om.

    Själv tycker jag det låter tråkigt att ständigt prioritera bort sin partner och gå ut, när det finns hemmavarande barn som ju faktiskt behöver vuxna hemma.

    Jag tänker att det självklart är så att en person som vill skiljas presenterar "vad som är fel", men att det verkligen inte är säkert att det är nån ide att försöka rädda förhållandet!

    Vill du "bli roligare" på det där sättet som din man menar, eller är det faktiskt så att ni inte fungerar som par....

  • Anonym (Bubbel)

    Jag går ut med mina väninnor, tre olika grupper i närheten och några som jag träffar ensamma då de bor längre bort. Men respektive träff-frekvens ligger mer på kvartal eller halvår snarare än varje vecka.

    Jag och maken kan bara flanera ner på stan och ta en drink på 6 minuter en fredag. Men det är jag som skulle göra det i så fall, han har inte mycket intresse av alkohol och dricker som mest 1-2 cider ibland. Så därför blir det inte så roligt när man hade sett fram emot att dela en bra flaska vin. Slutar oftast med att jag tar en GT hemma istället.

    På AW med mitt jobb (också typ en gång/kvartal) kan jag ta både 3 och 5 glas för där är det fler som hänger på och vi har jätteroligt.

  • Bis mis
    Anonym (Tråkig) skrev 2023-05-26 18:26:26 följande:
    Min man vill skiljas.. är jag så tråkig? :( :(

    Vi har varit ett år i 17 år.
    2 barn på 6 år och 14år.

    Jag: gillar att vara hemma, men gärna träffa lite vänner och så. Och såklart ute med barnen och leker.
    Man känner inget behov att gå ut och sätta  mig på en uteservering varje helg med barn iaf. Han tycker jag är tråkig som aldrig vill hänga med han och hans kompisar, antingen hem till kompis även för att de sedan ska ut. Eller direkt ut. även om det är skötsamt så är det ju alkohol varje gång.


    Min man: Väldigt social. vill gärna hänga med vänner varje helg. oftast ta några öl hos kompisen och sedan drar han ofta hem vid 23-23.30. 

    Jag har påkpekat att det hade varit kul om han ville vara hemma någon fredags kväll. Ha lite myskväll kanske när barnen lagt sig. Men börjar med en öl och sen vill han hellre med polarna.

    Kvar blir jag som den tråkiga som aldrig 
    gör något :( 

    Hur har ni det i erat förhållande ?


    Han låter lite som såna som finns i HA t ex. Som vill leva sitt liv som det var i övre tonåren. Jag gillar att vara social i grupper men det finns en tid för olika saker. 
  • NinniQX

    Min man är också väldigt social, men inte är han ute på krogen och dricker varje helg. 
    Har din man alltid varit iväg varje helg eller är det något som har kommit nu?

  • fjanten

    För lite information egentligen. Här framstär han som en alkoholist som vill supa varje helg med polarna, och du som en person som bara vill hitta på saker med man och barn och aldrig sväva utanför den tanken. Och då kanske du låter lite trist, och han överdriven åt sitt håll, men var landar sanningen? Oväsentligt kanske, vill han skiljas så vill han.

    Kan det vara annat som skaver? Vikten tickat uppåt? Sexlivet dalat nedåt? 

  • Anonym (S)

    Vem tänker han ska passa barnen när ni ska ut varje helg och umgås/ dricka alkohol?

  • Anonym (uppskattar)

    Han uppskattar inte ert liv ihop, det är inte för alla. jag fattar inte hur du har stått ut så länge med honom, när han beter sig så när ni är ett par och har barn, tycker han är den tråkige. värsta är att han har projicerat över allt det på dig så du går omkring och tror att du är den tråkige, du är fan den ende normala av er.

    Vissa som är som han är flyr från något och har inte rätt prioriteringar för sig. 

  • Anonym (Kollegan)
    Anonym (S) skrev 2023-05-26 19:51:58 följande:

    Vem tänker han ska passa barnen när ni ska ut varje helg och umgås/ dricka alkohol?


    Varje vecka är nog att ta i, men jag har kollegor som ör riktiga stadsråttor och det är barnvakt då och då för att gå på konsert, teater eller liknande och sen efter det middag eller drink ute.. Så visst finns det par som gärna umgås så även om det inte är varje vecka.
  • Anonym (S)
    Anonym (Kollegan) skrev 2023-05-26 23:03:17 följande:
    Varje vecka är nog att ta i, men jag har kollegor som ör riktiga stadsråttor och det är barnvakt då och då för att gå på konsert, teater eller liknande och sen efter det middag eller drink ute.. Så visst finns det par som gärna umgås så även om det inte är varje vecka.
    Självklart kan ordna barnvakt vid tillfälle när man ska ut, men låter på ts som att det är väldigt frekvent 
Svar på tråden Min man vill skiljas.. är jag så tråkig? :( :(