• Agdaa

    Kön på katt?

    Funderar på kattköp och skulle vilja veta för o nackdelar med resp kön. Har bara haft honor förut men har hittat en hane nu. Är det som med människor att hanar stänker mer runt lådan? 🤣

  • Svar på tråden Kön på katt?
  • joffan

    De sista två katterna jag hade var honor. Men har även haft hankatter. Ska väl inte vara någon större skillnad man kastrerar ju katten ändå vad det än är för kön :) 

  • Agdaa

    Ja men kastrering av honkatt är större ingrepp tänker jag Obestämd

    men om man skulle skaffa 2 kattbebisar, är det bra med en av varje el bättre med 2 av samma kön? Tänker så att de ska gå ihop sen o inte bråka för mycket med varandra, hanar kanske är mer tävlingsinriktade o slåss med varann mer Förvånad nån som har koll på detta?

    Vill bara ha 2 harmoniska katter o undvika drama Oskyldig

  • joffan

    Ett tips om du vill skaffa två katter är att välja syskon. :) Mina 2 katter jag hade sist kom från samma kull. Dom var varandras trygghet och trivdes i varamdras sällskap 

  • Jemp

    Jag hade valt samma kön för att slippa stress innan de är kastrerade. 

    Hanar sägs vara lite keligare, men är ju stor individuell variation. Lådan bör inte skilja sig när de kastreras.

  • bangarang

    Jag anser att kastrerade hanar är bäst både när det gäller katt och hund. Har en hankatt och en honkatt nu, båda kastrerade. Honan ställer till med världens scen om maten blir försenad eller om hon tycker att hon inte får tillräckligt med uppmärksamhet. Hanen däremot är så stabil och snäll. Älskar min honkatt såklart, men hon är lite udda 😄 

Svar på tråden Kön på katt?