• FruEklund

    Nidblödning el mf?

    Hej,

    Är så orolig över att jag eventuellt har fått mf så skriver här i hopp om råd och erfarenheter från er. 


    Vi har två barn sedan tidigare. Bägge blev till på första försöket, det var nästan oförskämt lätt allting. Normala graviditeter och förlossningar. nu vill vi försöka på en trea. Har inte haft preventivmedel på ca 6 mån. Har vanligtvis väldigt regelbunden mens och haft nu med. Tog Ägglossningstest förra veckan som visade ÄL tisdag/onsdag. Hade då sex bägge dagar. Det borde alltså vara ca 9-10 dagar sedan. Tog ett gravtest imorse även om det är förtidigt och det var negativt. Har ömma bröst, illamående, trött, svullen mage osv. Och så imorse kom det en blödning. Det är klarrött blod som är slemmigt. Förlåt för detaljer men förut hängde det liksom en röd slemmig tråd från slidan. Inga klumpar och det är än så länge inte speciellt riktigt. Har bara ett tunt trosskydd och det räcker. Har lite molande värk. 


    Har inte haft Nidblödning med de andra två, kan detta vara det eller är det ett mf? Ringde Gyn men de säger ju bara att man ska vänta tills nästa vecka då jag ska ha mens och testa då. Om ej gravid ska jag ha mens på torsdag dvs om ca 6 dagar. 


    Vad tror ni? Hur har era nidblödningar/mf blödningar sett ut?

  • Svar på tråden Nidblödning el mf?
  • Maymom

    Min nidis var ljusrosa, syntes knappt i trosan och lite grann bara på pappret, kom 7 och 9 dagar efter bekräftad ÄL.

Svar på tråden Nidblödning el mf?