• idisb

    Blöjor som blir fulla fort

    Har en liten kille på 6 veckor som väger 5.4 kg. Han har idag libero 3 till 6 kg och han är väldigt smal om benen och lång så de sitter inte hårt.
    Men jag får byta ofta! De blir så fulla av kiss att den blå linjen suddas ut :(  o byta på natten varje gång han  vaknar .
    Aldrig haft en pojk innan och tjejerna kissade mer jämt i hela blöjan 😁 o va rundare

    Håller storlek 3 mera kiss? Dock är jag rädd han kommer bada i dem o läcka pga det. 
    Vilken blöjan tycker ni suger upp bäst?

  • Svar på tråden Blöjor som blir fulla fort
  • HejsanJenny

    Försök ändå att gå upp en storlek 😊 Om inget annat så kommer du ju kunna använda dem blöjorna snart. För mig har det alltid gjort skillnad att gå upp en storlek. Har alltid  använt Libero, tycker dem är bäst. 

  • Maymom

    Låter ju som att du behöver gå upp en storlek om de är upp till 6 kg. Vi har mest kört libero och icas egna. Tycker att det var så man märkte att det var dags att gå upp en storlek, att de började läcka igenom.

  • idisb

    Ja de läcker aldrig men fyller sin funktion fort och får byta ofta. Tejpen får vi spänna hela vägen det går för han inte ska tappa dem. Men går ju köpa större o spara bara för se :)
    Gillar själv pampers men gubben avskyr lukten så de går bort , tycker annars de dricker met 

  • Maymom
    idisb skrev 2023-05-17 12:49:49 följande:

    Ja de läcker aldrig men fyller sin funktion fort och får byta ofta. Tejpen får vi spänna hela vägen det går för han inte ska tappa dem. Men går ju köpa större o spara bara för se :)
    Gillar själv pampers men gubben avskyr lukten så de går bort , tycker annars de dricker met 


    Jag gillade inte heller Pampers, tyckte dessutom de läckte mer. Vi hade coops med babblarna ett tag också, helt ok. 


    Willys egna fick vårt barn utslag av så de rekommenderar jag inte.

  • Fliselisan

    Min son var också smal om både midja o ben när han var bebis, för honom var pampers bättre, lite smalare i modellen.

Svar på tråden Blöjor som blir fulla fort