• Oliven91

    Nipt karolinska svarstid

    Hej,
    någon som gjort nipt via karolinska nyligen 2023 och fått snabbt svar? Hur lång tid har ni fått vänta? 

    Jag vet att det såklart kan ta 12-16 dagar på hemsidan så fullt medveten om det men såklart vill man ha så tidigt svar som möjligt :) 

  • Svar på tråden Nipt karolinska svarstid
  • Anonym (8 dagar)

    Kanske inte så nyligen, men ett svar iaf. Juli 2022, fick svar på 8 dagar. Fick svar via portalen på tisdag eftermiddag typ kl 15, lämnade prov i Östergötland måndag fm veckan innan. Trodde det skulle ta lång tid pga semestrar och Covid, men gick hyffsat snabbt...

  • Anonym (7)

    Jag gjorde det den 24/3 och fick svar 4/4 detta år. Bortsett från helgen så tog det 7 vardagar. 

  • Villvaraanonym83
    Oliven91 skrev 2023-05-08 12:49:40 följande:
    Nipt karolinska svarstid

    Hej,
    någon som gjort nipt via karolinska nyligen 2023 och fått snabbt svar? Hur lång tid har ni fått vänta? 

    Jag vet att det såklart kan ta 12-16 dagar på hemsidan så fullt medveten om det men såklart vill man ha så tidigt svar som möjligt :) 


    Jag gjorde NIPT för två månader sedan och det var Karolinska som analyserade mitt prov. Det tog 11 långa dagar. Tog provet en fredag runt lunch, så det spelade säkert in att det kom en helg i mellan. Hoppas att du slipper vänta lika länge! :) 
  • Anonym (C)

    Gjorde nipt i februari i år, tog 13 arbetsdagar. Hemsk väntan!

  • Anonym (7)
    Oliven91 skrev 2023-05-10 13:17:48 följande:

    Hej, 

    tack för alla svar!
    vilka tidpunkter kom era svar på dagen?


     


    Mitt kom strax efter 14.

  • Villvaraanonym83
    Oliven91 skrev 2023-05-10 13:17:48 följande:

    Hej, 

    tack för alla svar!
    vilka tidpunkter kom era svar på dagen?


    Jag fick svar runt lunch. 
  • Carolineeee

    Jag gjorde mitt test för 8 dagar sen men väntar fortfarande på svar. Hoppas verkligen det kommer snart, man börjar ju bli tokig av väntandet..

  • Villvaraanonym83
    Carolineeee skrev 2023-05-11 11:28:01 följande:

    Jag gjorde mitt test för 8 dagar sen men väntar fortfarande på svar. Hoppas verkligen det kommer snart, man börjar ju bli tokig av väntandet..


    Usch, stackare. Jag vet hur olidlig väntan är... Håller tummarna för ett bra besked! Hjärta

    Ordprediktion


    Ordprediktion


  • Villvaraanonym83
    Villvaraanonym83 skrev 2023-05-15 10:11:58 följande:
    Usch, stackare. Jag vet hur olidlig väntan är... Håller tummarna för ett bra besked! Hjärta

    Ordprediktion


    Ordprediktion


    Vet inte varför "ordprediktion" kom med... Skrattande

    Ordprediktion


  • Anonym (I)
    Oliven91 skrev 2023-05-16 22:50:06 följande:

    Hej
    Jag fick svar förra veckan fredagen, allt var normalt!
    tog 6 arbetsdagar och 8 med helg


    Fick du veta kön? 
  • Anonym (B)

    Haha . Snabbt svar från den svenska sjukvården? Roligaste skämtet idag

  • Anonym (Ss)

    Jag har väntat 11 dagar nu och fortfarande inget svar ... trött på att konstant logga in och kolla och bli besviken på uteblivet svar. ...

  • Anonym (St90687)

    Jag väntar också och börjar bli smått galen?. Väntat 10 arbetsdagar idag och dessutom andra gången jag fått lämnat pga för lite DNA första gången. Väntar dock tvillingar som kan göra det hela lite mer klurigt. Allt som allt har jag väntat 1 månad och 1 vecka sedan första provet lämnades. Sedan andra provet lämnades  allt som allt 14 dagar idag 

  • Mammut1980

    Jag loggade in varje dag för att få veta . Sedan åkte jag in för att  göra moderkakas prov (i fall att svaret skulle dröja)och då sa min läkare att hon hade fått svaret . Det var på dag 10 .

  • Mammut1980
    Mammut1980 skrev 2023-09-28 16:09:27 följande:

    Jag loggade in varje dag för att få veta . Sedan åkte jag in för att  göra moderkakas prov (i fall att svaret skulle dröja)och då sa min läkare att hon hade fått svaret . Det var på dag  
    Det står fortfarande inget när man loggar in så .... 


  • Anonym (Fyller på med svar)

    Hej, några månader gammal tråd. Men den kommer upp när man googlar svarstid på nipt från karolinska så jag tänker att jag bidrar med hur lång vår väntan var. 


    Vi tog nipt på mama Mia i Helsingborg tisdagen efter påsk och fick svar tisdagen efter, så en vecka. Så väldigt snabbt mot de 10 arbetsdagar som de skriver att man kan behöva räkna med 😊

Svar på tråden Nipt karolinska svarstid