• Jason1976

    Svarar inte eller svarar sent på meddelanden på messanger eller whatsapp, är det ok?

    Hej allihopa, 
    Vet inte om det rätt tråd, men jag gör ett försök. 
    Ja har en före detta arbetskamrat som är en tjej  på 35 år. Jag är man på 45 år. Hon är gemensam vän till mig och min sambo. Vi alla 3 jobbade förut på samma arbetsplats.
    Vi jobbar inte längre tillsammans. Hon är fin  kollega, och vi rådfrågar varandra i olika relations frågor då hon kan min sambo, men oxo i andra samhällsfrågor. 
    Grejen att varje gång jag skickar meddelande så svarar hon inte direkt. Svarar hon så blir det i bästa fall dagen efter men minst efter 24 har gått ( trots att man ser att hon är online flera ggr dagligen). Hon påstår sig missat mina sms. 
    Sista gång svarade hon efter en dag, och då ställde hon en fråga, och när jag svarade  henne så fick jag inget svar på en vecka trots att hon var online flera ggr hela veckan. Jag blir ledsen och vill inte ha med henne o göra mer. Min sambo tyckte dock att jag dömer henne hårt. Vad tycker ni,, är det hyfsat det hon gör?

  • Svar på tråden Svarar inte eller svarar sent på meddelanden på messanger eller whatsapp, är det ok?
  • Anonym (aaa)

    Varför är just denna persons svar så viktiga för dig? Du nämner att du pratar om relationssaker för att hon "kan" din sambo. Redan där drar jag öronen åt mig lite grann för det låter lite gränslöst att prata om bekymmer du eventuellt har i din relation, med denna person som du skriver känner er båda. 

    Är hon din sambos kompis mer än din? Det skulle kunna förklara varför hon inte svarar så fort? Hon kanske är trött på att behöva vara din "psykolog" i relationsfrågor? Om jag var hon skulle jag troligen tycka det kunde bli för mycket om jag kände er båda och kände lojalitet med er båda. 

    Ser hon er båda mest som f.d kollegor? Då vill man inte ha den där nära kontakten kanske. 

    Jag tolkar hennes sätt som att hon inte prioriterar när du skriver (hur ofta skriver du förresten?) och jag tycker du ska respektera det. 

  • Fröken Allvar

    Håller med ovanstående om att det doftar kommunikationsstrategi i och med att hon är online men svarar inom 24 h, och att du troligen gör bäst i att respektera den strategin. 
    Har det kunnat bli mer intensivt mellan er tidigare, vilket du tolkat som att hon gärna ger råd, så agerar hon nu för att slippa ha den rollen. Det betyder inte att hon inte bryr sig om er alls, för då hade hon slutat svara helt. Respektera den kontakt ni har och kanske även backa lite. Hon kan ha känt att det blivit för mycket, kanske vid samma tillfällen då du tyckte att ni förstod varandra som bäst. Har själv varit med om det, att någon tyckte att det var som bäst i relationen när jag höll på att bränna ut mig av att vara där 24-7.

  • Anonym (Rakt på sak)

    Jag tror att hon är less på att hjälpa dig med din sambo och att det är därför hon inte läser/svarar på dina meddelanden på en gång.

Svar på tråden Svarar inte eller svarar sent på meddelanden på messanger eller whatsapp, är det ok?